حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد امروز (جمعه ۱۷ شهریورماه) در خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: حوادثی که در عالم اتفاق می‌افتد هر کدام پیامی برای انسان دارد. باید پیام اربعین امام حسین علیه السلام را بفهمیم.

به گزارش خوزپرس به نقل از ایسنا، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به خدمات‌رسانی بی چشم‌داشت مواکب اظهار کرد: در اربعین، مردم عراق، همه چیز خود را به میدان آوردند و با تمام وجود به زائران ابراز محبت کردند. اربعین امام حسین علیه‌السلام با عالم سخن می‌گوید مهم این است که بتوانیم نطق آن را بفهمیم.

موسوی‌فرد با بیان این که عصر امروز، عصر حساسی است، گفت: جهان به تعبیر رهبر انقلاب در یک پیچ تاریخی و به عبارتی دست به دست شدن است. ناصالحان می‌روند، صالحان می‌آیند. پیام اربعین این است.

وی با اشاره به آیه «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ»(انبیا، ۱۰۵) گفت: این وعده خدای متعال است. ناصالحانی که قرن‌ها ظلم و ستم کردند می‌روند و صالحان می‌آیند. بار سنگینی بر دوش صالحان قرار خواهد گرفت. باید خود را آماده کنیم‌ برای اینکه بتوانیم این بار را به مقصد برسانیم.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: دشمن وقتی نمی‌تواند با اربعین مقابله کند، سعی می‌کند حاشیه‌سازی کند. نقاط ضعف کوچک را برجسته می‌کند. این برخورد را با انقلاب اسلامی هم دارد که دستاوردهای آن را کوچک جلوه می‌دهد و نقاط ضعف را بزرگ‌نمایی می‌کند.

موسوی‌فرد با بیان این که تلاش کنیم زیبایی‌های اربعین را برجسته کنیم، گفت: اگر ضعفی در مراسم اربعین وجود داشت، توان‌شان همین قدر بود. شیعیان عراق، هزینه برای اربعین حسینی را جزو مخارج اصلی زندگی خود می‌دانند. آنها از همین الان سهم اربعین آینده را نگهداری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان در خطبه دوم فرا رسیدن سالروز شهادت رسول گرامی اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) تسلیت گفت و بیان کرد: همه ائمه معصومین به شهادت رسیده‌اند، اما درباره پیامبر اکرم(ص) کمتر کلمه شهادت به کار برده می‌شود. شخصی در محضر پیامبر اکرم(ص) دعا کرد خدایا بهترین چیزی که از تو درخواست شده است را از تو می‌خواهم. پیامبر اکرم(ص) فرمودند اگر دعای تو مستجاب شود، خونت در راه خدا ریخته می‌شود.

موسوی‌فرد ادامه داد: در روایت معروفی جوانی از پیامبر اکرم(ص) تقاضا کرد که برایش دعا کنند تا در معیت پیامبر اکرم(ص) به شهادت برسد. او در یکی از جنگ‌ها به شهادت رسید. چیزی در عالم بالاتر از شهادت نیست. امیر المومنین(ع) در سخنی فرمودند هزار ضربه شمشیر بر من آسان‌تر از مرگ در بستر است. در دعاها هم درخواست شهادت شده است.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه به بیان ویژگی‌های امام مجتبی علیه‌السلام پرداخت و افزود: در روایت هست، اگر فضل و خوبی‌های عالم به صورت شخص دربیاید، بی شک او امام حسن مجتبی علیه السلام بود.

امام جمعه اهواز در پایان درباره دستاوردهای اربعین حسینی گفت: دست پر برگشتن از زیارت اربعین به معنی تغییر رفتار و اخلاق است‌. انسان در این مسیر به یاد رفتار و سیره ائمه معصومین می‌افتد. اینها در زندگی فردی و اجتماعی خود چگونه بودند؟ پا جای پای آنها بگذاریم.

وی با اشاره به روز جهانی سوادآموزی، یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را افزایش سطح سواد دانست و گفت: این افزایش سواد را به ویژه در بین بانوان می‌بینیم. ببینید متخصصین در بین بانوان ما چه قدر هستند. ورودی‌های بانوان در دانشگاه و حوزه را ببینید. عزم و اراده‌شان زیبا است‌.

انتهای پیام