به گزارش خوزپرس از اهواز، محمدرضا کرمی‌نژاد روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مشکل ۱۰ روزه قطعی آب بخشی از منطقه ملاشیه اهواز اظهارکرد: این منطقه حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت را شامل می‌شود که سال‌ها ست با کمبود شدید آب روبه‌رو است.

وی بیان داشت: مشکلات مربوط به افت فشار آب منطقه ملاشیه از توابع شهرستان اهواز، در ایام زمستان کمتر است اما تابستان ها این مشکل تشدید می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای اهالی نقاط مختلف این منطقه افزود: از گذشته تاکنون، بخش هایی از ملاشیه در ساعات شب و بخش دیگری نیز در روز از شبکه آب دریافت می کردند.

کرمی‌نژاد مشکلات اخیر این منطقه را ناشی از تغییراتی در ایستگاه پمپاژ عنوان‌کرد و گفت: به منظور تقویت فشار آب در مناطق مختلف، پمپ قوی تری برای ایستگاه پمپاژ مربوطه نصب شده بود که این موضوع باعث نوساناتی در شبکه آبرسانی برخی از مناطق ملاشیه شد.

 

وی ادامه داد: پمپ جدید سبب بهبود فشار آب در برخی مناطق شد اما برخی مناطق دیگر را دچار چالش کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: به محض اطلاع از مشکل ایجاد شده در ملاشیه با همکاری سپاه بصورت موقت، آبرسانی سیار به اهالی در دستور کار قرار گرفت.

کرمی نژاد با تشریح اقدامات انجام شده در مدت مذکور بیان کرد: در اقدامی ضربتی طی سه شبانه روز، یک خط انتقال به طول یک کیلومتر از تصفیه خانه شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران به ابتدا و انتهای منطقه ملاشیه متصل کردیم که با اتصال این خط شب گذشته بخش عمده ای از مشکلات منطقه حل شد.

 

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به بازدید خود از منطقه ملاشیه طی روزهای گذشته و امروز اشاره کرد و گفت: می توان گفت که وضعیت منطقه نسبت به گذشته بهبود قابل توجهی پیدا کرده است اما همچنان در انتهای خیابان‌های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ ملاشیه مشکلاتی وجود دارد که به همین منظور آبرسانی سیار ادامه دارد.

 

کرمی‌نژاد تصریح کرد: کار نصب یک ایستگاه پمپاژ در روستای رامزیه نیز امروز به پایان می‌رسد که با عملیاتی شدن آن، آب از تصفیه‌خانه شهدای جهاد به دب حردان رسیده و به یاری خداوند بخش عمده مشکلات سه خیابان مذکور هم رفع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به دیگر اقدامات در دست انجام بیان کرد: در جلسه صبح امروز با شرکت گروه ملی توافق خوبی انجام شد که بر اساس این توافق یک پمپ دیگر برای افزایش ظرفیت آبگیری در شبکه اضافه می‌شود.

وی یادآورشد: همچنین روز گذشته یک پمپ دیگر با قیمت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به همراه تجهیزات لازم خریداری شده که تا چهارشنبه هفته جاری نصب می‌شود و تامین آب ملاشیه را تقویت می‌کند.

 

کرمی نژاد ادامه داد: به منظور تقویت هربیشتر فشار آب این منطقه، یک خط انتقال آب از تصفیه خانه گلستان به بلوار گلستان خریداری شده که پیمانکار از فردا کار را شروع می‌کند.

وی افزود: اقدامات لازم برای افزایش ظرفیت آبگیری تصفیه‌خانه گلستان نیز در حال انجام است و تا هفته آینده این کار به پایان می‌رسد.

وی در پایان یادآور شد: با اقداماتی که در جنوب و غرب اهواز انجام خواهد شد؛ مشکل کم آبی عین دو، کوی سیاحی، شهرک دانشگاه و ملاشیه برای همیشه حل خواهد شد.