به گزارش خوزپرس از اهواز، علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان شامگاه دوشنبه در آیین وداع با پیکر مطهر شهید “محمد قنبری” در ستاد فرماندهی انتظامی خوزستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، افزود: شهادت عزیزان ما خللی در اراده ملت ایران به وجود نخواهد آورد چون شهادت افتخاری درخشان برای ملت ما است.

وی با بیان اینکه شهادت، نهایت ایثار و از خودگذشتگی است، اظهار کرد: شهید با شهادتش وارد حریم پروردگار می شود و خریدار خون شهید نیز خود خداوند است.

استاندار خوزستان با تجلیل از شخصیت شهید سروان “محمد قنبری” که زندگی و خدمت ۲۷ ساله خود را صرف خدمت به شهروندان، نظام مقدس اسلامی و امنیت مردم کرد، افزود: زندگی آن شهید برای همه ما الگو است و راه او چراغ آینده ما خواهد بود.

حسینی محراب با محکوم کردن اقدامات آتش افروزان کم‌خردی که حیات خود درا ر ایجاد ناامنی، بلوا و آشوب می‌بینند، خاطرنشان کرد: پاسخ ما به کسانی که امنیت مردم را هدف قرار داده اند، کوبنده و قاطع خواهد بود.

استاندار خوزستان در ادامه این مراسم با خانواده معظم شهید سروان “محمد قنبری” ابراز همدردی کرد و شهادت افتخارآمیز این شهید را تبریک گفت.

به گزارش ایرنا، در آیین بدرقه و وداع با این شهید گرانقدر، استاندار، رییس کل دادگستری، دادستان، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، مرزبانی و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان و خانواده این شهید گرانقدر حضور داشتند.

براساس برنامه، آیین تشییع پیکر مطهر شهید محمد قنبری فردا /سه شنبه/ در شهر ایذه برگزار می‌شود و سپس پیکر این شهید برای تشییع و تدفین به زادگاهش، باغملک و صیدون انتقال خواهد یافت.

امام جمعه شهرستان باغملک نیز پیش از این در پیامی مردم متدین و شهیدپرور این شهرستان را به حضور پرشور در آیین تشییع و خاکسپاری این شهید امنیت فراخواند.

سروان “محمد قنبری”، شهید مدافع امنیت و آرامش بعداز ظهر یکشنبه (دیروز) توسط فردی با هویت معلوم و به وسیله یک دستگاه خودرو سواری به طور غافلگیرانه و وحشیانه زیرگرفته شد و در دم به شهادت رسید.

مهاجم پس از اینکه یک سرباز وظیفه را نیز با خودرو مصدوم کرده بود در جریان تیراندازی مدافعان امنیت مجروح و در بیمارستان ایذه فوت کرد.

شهید قنبری پدر چهار دختر و یک پسر بود که بزرگترین فرزندش ۱۸ سال و کوچکترین فرزندش نیز ۲ ساله هستند.