به گزارش خوزپرس به نقل از آبفا کشور، اتابک جعفری با اشاره به اهمیت تبیین مناسب  اقدامات صورت گرفته افزود: تبیین صحیح اقدامات به اندازه سایر بخش‌ها اهمیت دارد و باید مورد توجه قرار گیرد. پروژه‌ها، طرح‌ها، برنامه‌ها و اقداماتی که در صنعت آب کشور در حال انجام است بسیار زیاد است و این مهم باید برای مردم به نحوی شایسته تببین شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه، تلاش هرچه بیشتر در زمینه جهاد تبیین را خواستار شد و افزود: جهاد تبیین در بخش آب آنگونه که باید و شاید که مورد انتظار بوده پیش نرفته است. با توجه به اینکه در طول یکی دو سال گذشته مسئله آب یکی از کلیدواژه‌های اصلی سخنان رهبر معظم انقلاب بوده و ایشان همواره از فعالیت‌های صورت گرفته تقدیر کرده‌اند، لیکن ما نیز وظیفه داریم با تلاش بیشتر به بهترین نحو ممکن مسائل و فعالیت‌ها را برای مردم تبیین کنیم.
وی روابط عمومی‌ها را چشم بینا، زبان گویا و گوش شنوای هر سازمانی دانست و خاطر نشان کرد: خشکسالی و کم‌آبی یک پدیده موقت در کشور نیست، از دیرباز بوده و با توجه به گرمایش روزافزون زمین، در حال گسترش است که کشور ما نیز شاهد آن است و باید خود را با شرایط جدید همراه و سازگار کرده و خود را برای شرایط ویژه آماده کنیم. اگر تا دیروز بحث بر سر بحران آب بود، امروز دیگر نمی‌توان مسئله خشکسالی را یک بحران دانست چراکه بحران موقتی و گذراست. امروز ما در مسئله تامین آب با مقوله خشکسالی دائمی روبرو هستیم و همین امر کار را سخت‌تر از گذشته کرده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین یادآور شد: آب مایه حیاتی است که برای حفظ آن نیازمند همکاری و همراهی مردم هستیم. مدیریت بخش آب نیز یک امر فرابخشی است و دستگاه‌های مختلفی باید دست در دست یکدیگر دهند تا بتوانیم به بهترین شکل منابع آب را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه تنها 7 درصد از آب مصرفی در کشور مربوط به آب شرب است، عنوان کرد: مطالعات ما در 2 سال گذشته نشان می‌دهد که علاوه بر بخش کشاورزی که مقدار زیادی از مصرف و هدر رفت آب را به خود اختصاص داده، در بخش صنعت نیز ما با درصد قابل توجهی از مصرف آب مواجه هستیم. از این رو ضروری است که از‌ یکسو همراهی مردم را در مدیریت مصرف آب شرب داشته باشیم و از سوی دیگر نیز با بخش‌های مختلف کشور تعاملی در زمینه مصارف آب ایجاد کنیم.

جعفری توجه به آرامش خاطر مردم را از نکات مهم فعالیت‌های صنعت آب دانست و گفت: اتفاقات بسیاری روزانه در حوزه آب در نقاط مختلف کشور رخ می‌دهد که برخی از آنها قابلیت تبدیل به بحران را نیز دارند اما با تلاش های صورت گرفته توسط همکاران ما در سراسر کشور و مدیریت حوادث گوناگون، اجازه ندادیم خاطر مردم در زمینه تامین آب شرب مکدر شود. بنابراین توجه به این نکته ضروری است که در کنار مدیریت و استفاده درست از منابع آب، توجه ویژه‌ای نیز به مسئله آرامش خاطر مردم صورت گیرد. در این مسیر نقش رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها یک نقش مهم و غیرقابل انکار بوده و باید از تمام ظرفیت‌ها برای ایجاد این آرامش استفاده کرد.