به گزارش خوزپرس، حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی، نماینده مردم شهرستان شوشتر و گتوند و  عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی اعتدال در مورد فضای کشور در پسابرجام گفت: پیروزی برجام نقطه عطفی در تاریخ نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود که با درایت مقام معظم رهبری و همچنین تدابیر دولت آقای روحانی و تیم مذاکره کننده هسته ای و حمایت مردم به وقوع پیوست.

 

وی افزود: با توجه به چالش های سنگین و هزینه های مختلف، قطعاً حل کردن این مساله با روش دیپلماسی و گفتگو نشان از توانمندی مسئولین جمهوری اسلامی ایران در برابر کشورهای مهم دنیا دارد.

 

عضو کمیسیون کشاورزی تاکید کرد: با توجه به اینکه این بحران ساختگی مربوط به یکی دو سال گذشته نبوده و ۱۲ سال طول کشیده، در این بازه زمانی تحریم های ناجوانمردانه ای علیه مردم بسته شد، که آسیب ها و صدماتی که کشور به دلیل تحریم ها متحمل شد، به آسانی قابل جبران نیست.

 

سادات ابراهیمی ادامه داد:  البته توانمندی ها و نعماتی که در طول دوران تحریم از جمله توانمندی دانش غنی سازی اورانیوم به دست آوردیم، پدیده بسیار مهمی در تاریخ کشورمان محسوب می شود. لذا این مساله نشان می دهد تا زمانی که روی پاهای خود بایستیم و اعتماد به نفس داشته باشیم، مطمئناً بسیاری از کارهای بزرگ و ناشدنی را شدنی می کنیم.

 

وی گفت: در پسابرجام باید بر روی مواردی که در برجام وجود دارد و مورد تأکید مقام معظم رهبری است، توجه شود. یعنی جوانان، نخبگان و دانشگاهیان ما نباید در پسابرجام مورد بی مهری و بی توجهی قرار گیرند و ما تمام همّ و غم خود را متوجه خارج کنیم.

 

عضو کمیسیون کشاورزی بیان داشت: مردم ایران در دوران تحریم نشان داندکه می توان به علم و فناوری های جدیدی دست یافت، حال که با برداشتن تحریم ها ارتباطات ما گسترش می یابد، قطعاً رشد رسیدن به صنعت و تکنولوژی باید صد چندان گردد.

 

سادات ابراهیمی در پایان با اشاره به موضوع تروریسم تصریح کرد: یکی از مهم ترین موضوعاتی که هم اکنون دنیا با آن دست و پنجه نرم می کند، موضوع تروریسم بین المللی است. جمهوری اسلامی طی این سال ها متوجه آسیب های تروریسم بوده در دوران پساتحریم این امتیاز و تعامل برای کشورهای دیگر وجود خواهد داشت که از فناوری ها و دانش ایران برای نابودی تروریسم بهره مند شوند. در مجموع مردم بسیار خوشحال هستند که این اتفاق به وجود آمده و امید است فشارهایی که طی مدت تحریم بر روی مردم وجود داشته، برداشته شود.