به گزارش خوزپرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علی اکبر کاظمی” در مراسم آغاز به کار کارگاه آموزشی بین المللی سواد رسانه‌ای آب که توسط مرکز مدیریت آب شهری تحت پوشش یونسکو و با مشارکت روابط عمومی وزارت نیرو در حال برگزاری است، گفت: این کارگاه آموزشی با هدف افزایش آگاهی و سواد فعالان رسانه در حوزه منابع آب و پس از چندین ماه برنامه‌ریزی و هماهنگی با اساتید داخلی و خارجی برگزار می‌شود و امیدواریم بتواند با استقبال خوب اصحاب رسانه در رسیدن به اهداف خود موفق باشد.
کاظمی همچنین در رابطه با ضرورت‌های اجرای این کارگاه آموزشی بیان کرد: بزرگ‌ترین مشکلی که اکنون در فرایند مدیریت محدودیت‌های آبی وجود دارد، ضعف در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی صحیح در رابطه با وضعیت منابع آبی در جامعه است.
مشاور وزیر نیرو اضافه کرد: ما نیاز به این داریم که افکار عمومی جامعه را در خصوص معضلات و مشکلات آبی آگاه کنیم و در عین حال پیرامون آینده منابع آب کشور به آن‌ها امید بدهیم.
کاظمی با اشاره به ضرورت تزریق امید به جامعه در ارتباط با مسائل آبی کشور افزود: با اطلاع رسانی صحیح و به موقع در رابطه با مسائل و مشکلات آب می‌توانیم نسبت به جذب مشارکت اقشار مختلف برای مدیریت مطلوب منابع آب اقدام کنیم.
مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو در ادامه سخنان خود با تأکید بر اهمیت کارگاه‌های آموزشی پیرامون مسائل آب به ویژه برای اصحاب رسانه افزود: این کارگاه به دنبال ایجاد یک نگاه صحیح در بین اصحاب رسانه در حوزه آب است که طبیعتاً با انتقال این نگاه صحیح به جامعه می‌توانیم به بهبود شرایط موجود با کمک اقشار مختلف جامعه در آینده امیدوار باشیم.
وی همچنین تأکید کرد: از اصحاب رسانه می‌خواهیم برای جلوگیری از تشدید مشکلات آبی کشور در جامعه پیرامون مدیریت صحیح منابع آب و ضرورت جلوگیری از برخی اقدامات نادرست مثل برداشت بی رویه از آب‌های زیرزمینی مطالبه گری ایجاد کنند.