به گزارش خوزپرس، همایون قنواتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: از رسانه‌های خوزستان برای سرعت‌عملی که در مقابل شایعه‌پراکنی‌ها انجام می‌دهند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی افزود: براساس اصول حرفه‌ای و اخلاقی خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه باید قبل از انتشار خبر، از صحت خبر اطمینان کافی را داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به انتشار شایعه‌ی استعفای استاندار خوزستان که دیروز توسط برخی خبرگزاری‌ها عنوان شده بود، گفت: متاسفانه برخی بدون اینکه با منبع خبر هماهنگی انجام دهند و یا حتی یک تماس تلفنی خیلی ساده، با روابط عمومی استانداری استان خوزستان بگیرند و خبر را ارزیابی کنند آن را منتشر کردند.

وی همچنین از روابط عمومی استانداری خوزستان و برخی رسانه‌ها که خیلی سریع به این موضوع عکس‌العمل نشان دادند و خبر را تکذیب کردند نیز تشکر کرد.

قنواتی تاکید کرد: باتوجه به حساسیتی که در مسائل اجتماعی، فرهنگی وجود دارد و به خصوص در این زمان که نزدیک انتخابات است و حساسیت خبرها بالا است، باید رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها نسبت به انتشار خبرها دقت بیشتری به خرج دهند و قبل از انتشار، از صحت آنها مطمئن باشند.

وی درمورد تاثیرگزاری اینگونه شایعه‌ها نیز، گفت: این شایعه‌ها سبب خدشه‌دار شدن وجهه رسانه‌ای می‌شود که آن خبر را منتشر کرد، و همچنین سبب به‌وجود آمدن فضای نامطمئن در استان می‍‌شود و فضا را آسیب‌پذیر خواهد کرد.

قنواتی همچنین درباره دلیل انتشار اینگونه شایعه‌پراکنی‌ها توسط برخی رسانه‌ها نیز گفت: از علت این نوعی موضع گیری‌ها اطلاع ندارم و نیاز به بررسی‌های مختلفی دارد.

مدیرکل ارشاد استان خوزستان در پایان گفت: با توجه به این‌که فضای کار خبررسانی، فضای عمومی است و همچنین باید مردم به رسانه‌ها اطمینان کنند، بنابراین اگر رسانه‌ای یک فضای دروغین ایجاد کند و شایعه‌پراکنی کند، اول از همه، همان رسانه آسیب می‌بیند و اعتماد مردم نسبت به کارکردش خدشه‌دار می‌شود.

انتهای پیام/