به گزارش خوزپرس به نقل از هواشناسی خوزستان، علی کرم پور روز جمعه گفت: طبق پیش بینی هواشناسی مبنی بر فعالیت یک سامانه بارشی از فردا (شنبه) ضروری است دستورالعمل‌های لازم برای پیشگیری و کاهش حوادث و خسارات احتمالی از سوی فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی مدنظر قرار گیرند.

وی افزود: طبق اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان این سامانه از روز شنبه تا سه شنبه هفته آینده در استان فعال است و با رگبار نسبتا شدید باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید، احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات استان همراه است.

کرم پور اظهار کرد: در بالا دست حوضه های آبریز سدهای کرخه و دز، بارش‌ها از شدت مناسبی برخوردار هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد: احتمال لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختلال در سفرهای بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی و بارش برف در جاده‌های کوهستانی در این مدت وجود دارد.

وی افزود: به همین منظور تمهیدات لازم باید برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش باد و صاعقه انجام شود و از مردم درخواست داریم که در این مدت از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.