به گزارش خوزپرس از اهواز، حجت الاسلام ناصری نژاد نماینده محترم مردم شهرستان شادگان و حدادپور مدیر آموزش و پرورش با وزیر آموزش و پرورش جناب آقای دکتر نوری دیدار کردند.
این دیدار روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱.۱۲.۸ در ادامه پیگیری‌های مستمر و مجدانه نماینده محترم، با توجه به حساسیت و اهمیتی که ایشان نسبت به رسیدگی و حل بخشی از مشکلات و معضلات آموزش و پرورش دارند، برای چندین بار در یکسال گذشته نشست با وزیر محقق شد، در این دیدار مصوبات دیدارهای گذشته، همچنین قول های مساعد وزیر محترم در بخش‌های مختلف مورد بررسی و تأکید قرار گرفت، در پایان مکاتبات و درخواست‌های آموزش و پرورش شادگان تقدیم آقای وزیر قرار گرفت و دستورات لازم توسط جناب آقای دکتر نوری داده شد. که بخشی از این پیگیریها به شرح ذیل می باشد.
۱) صدور مجوز مدارس استعدادهای درخشان (تیزهوشان) دخترانه و پسرانه متوسطه اول در شادگان (در شرف تأیید) مقرر گردید در اسفندماه جاری هیأت بازدید کننده وزارتی در منطقه حضور یابند.
۲) صدور مجوز تأسیس اولین مجتمع آموزشی شبانه روزی پسرانه ضمن حفظ قرآن متوسطه در کشور (مقرر گردید شرکت نیشکر اقدام به تجهیز و تعمیر مکان مورد را نظر انجام نماید)
۳) رفع مشکل ساخت کمبود ۷۳ کلاس درس در شادگان از طریق مشارکت نوسازی مدارس و دیگر مجامع خیرین
۴) تأمین بخشی از نیازهای وسایل برودتی مدارس شهرستان (از طریق موسسه خیریه شهدای شمخانی) 
۵) تخصیص کمک سرانه به مدارس (مقرر گردید در اسفندماه عملیاتی گردد)
۶) تجهیز و تعمیر اردوگاه ساحل دارخوین (مقرر گردید از محل ماده ۲۸ در هیأت دولت مطرح، پیگیری و مصوب شود)
۷) احداث دو هنرستان در خنافره و دارخوین (به معاونت آموزش متوسطه وزیر جهت مساعدت محول گردید)
۸) تسریع در تحویل پروژه‌های رو به اتمام آموزشگاه‌های حضرت زهرا/صداقت، شهید اندرزگو/حجاب، شهید کاظمی، کوی زرگان، شهید عراقی. 
۹) تعیین تکلیف آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی و همچنین نیروهای جا مانده حق التدریس (طبق مصوبه قانونی جدید، بناست در سال ۱۴۰۲ این نیروها تعیین تکلیف شوند)
۱۰) احداث یک سالن چند منظوره ورزشی جهت استفاده دانش‌آموزان و فرهنگیان در شهرستان 
لازم به بذکر است از دیدار و ملاقات قبلی با آقای وزیر، مصوبه احداث پژوهشسرای دانش آموزی ابن سکیت شادگان عملیاتی شده و در مرحله فنی و مهندسی زمین مورد نظر قرار دارد، انشاءالله در اسرع وقت پروژه کلنگ زنی خواهد شد.