به گزارش خوزپرس از اهواز، محمد کعب عمیر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: بخشش سود مازاد و جرایم بانکی در بسته وصول مطالبات بانک‌های دولتی و بانک‌های تحت مدیریت وزارت اقتصاد و دارایی از اواخر بهمن ماه سال جاری به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قالب بخشنامه‌ای کاربردی ابلاغ می‌شود.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس عنوان کرد: هدف از صدور این بخشنامه نیز مساعدت ویژه افرادی که به علت مشکلات اقتصادی امکان بازپرداخت به موقع تسهیلات خود را نداشته‌اند.

وی اضافه کرد: قرار است در صورتی که بدهکار کل مبلغ بدهی خود را به صورت نقدی تسویه کند، بانک مکلف است با اعطای اختیار به شعب و بدون نیاز به اخذ مجدد مصوبه در سطوح بالاتر، جرایم تأخیر تادیه را به صورت کامل ببخشد.

کعب عمیر یادآور شد: این بخشودگی در تعهدات و تسهیلات غیر قرض‌الحسنه ۶ درصد و در تسهیلات قرض‌الحسنه ۸ درصد از وجه التزام را به صورت کامل از کل بدهی کسر می‌کند.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس گفت: این بخشنامه مشمول بدهکارانی می‌شود که بدهی آنها تا تاریخ ۳۰ دی ماه امسال غیرجاری شده باشد و بعد از هماهنگی با بانک می‌توانند تا تاریخ ۳۱ خردادماه سال ۱۴۰۲ نسبت به پرداخت بدهی اقدام کنند.