به گزارش خوزپرس از اهواز، عبدعلی ناصری سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان ۲۴۰هزار تُن شکر در شرکت توسعه نیشکر خوزستان تولید شداز برداشت ۲.۴میلیون تُن نیشکر تولید شده است.

وی پیش بینی کرد تا پایان فصل برداشت نیشکر حدود ۵۰۰هزارتُن شکر سفید در واحدهای هشت گانه نیشکری خوزستان برداشت شود.

به گفته وی برداشت نیشکر تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۲ از سطح ۶۷ هزار و ۵۸۰هکتار از زمین های کشت و صنعت هشت گانه نیشکری خوزستان با برداشت پنج تا ۵.۵ میلیون نیشکر ادامه خواهد داشت.

ناصری متوسط برداشت نیشکر در واحد سطح را ۷۳ تُن در هکتار بیان کرد و ادامه داد: با وجود خشکسالی و تنش آبی در سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰این میزان برداشت نیشکر قابل قبول و مطلوب است.

به گزارش ایرنا شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با هشت شرکت نیشکر دهخدا ، امام خمینی(ره) سلمان فارسی ، هفت‌تپه ، حکیم فارابی ، دعبل خزاعی ، امیرکبیر و میرزاکوچک خان ، حدود ۴۰درصد نیاز کشور به شکر را تامین می‌کند.

نیاز سالانه کشور به شکر ۲.۲میلیون تُن است که حدود ۱.۵ میلیون تُن آن در داخل و بقیه آن به صورت خام وارد و در واحدهای نیشکری و دیگر کارخانه‌های قند کشور به شکر سفید تبدیل می‌شود.

کشت و صنعت هفت تپه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ با تصمیم سران قوا پس از خلعیت از بخش خصوصی به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد.

شرکت کشت و صنعت کارون و میان آب در شمال خوزستان نیز از واحدهای مستقل نیشکری خوزستان محسوب می‌شوند.