به گزارش خوزپرس به نقل از ایرنا قاسم ساعدی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه‌های توانمند سازی دبیران رشته های علوم پایه، شهر سوسنگرد از توابع شهرستان دشت آزادگان بیان کرد: صنایع بزرگ به ویژه در خوزستان می توانند در کمک به آموزش و پرورش بسیار نقش آفرینی کنند چرا که هم تعداد شرکا زیاد است و هم جزو وظایف ذاتی آنها است که باید به بخش علمی استان کمک کنند.

وی گفت: شرکای آموزش و پرورش همچنین می توانند در امر مدرسه سازی، فضا سازی و تجهیز مدارس بسیار کمک کنند.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوزستان قطب صنعت کشور است و اگر وزارت نفت ، نیرو و صمت بخواهند به وظایف اجتماعی خود در استان عمل کنند شاهد پیشرفت و جهش علمی دانش آموزان در استان خواهیم شد.

وی گفت: به عنوان مثال موسسه راه ایمان که متولی آن آیت اله سیستانی است ۲۰ مدرسه و شرکت مناطق نفتخیز جنوب از سال ۹۵ تاکنون ۵۷ مدرسه در مناطق هویزه، سوسنگرد و بستان ساخته‌اند.

ساعدی ادامه داد: از سال ۹۵ اعتباراتی به مدت چهار سال با هدف توانمند سازی دانش آموزان (سالانه ۲۰ میلیارد ریال) برای آموزش پیش از کنکور به این مناطق پرداخت می شد که در ۲ سال گذشته لغو شده است.

وی افزود: شرکت نفت در قالب مسوولیت‌های اجتماعی و طبق قانون باید در هر منطقه‌ای که فعالیت دارد باعث آبادانی و کمک به توسعه و پیشرفت آن منطقه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز با بیان اینکه باید تغییر و تحول را از درون آموزش و پرورش انجام دهیم گفت: در حال توانمند سازی برای ارایه آموزش بهتر به دانش آموزان هستیم.

مسعود حمیدی نژاد افزود: هر چند برای اجرای این طرح مشکلات مالی زیادی داریم با این وجود به دنبال اجرای کامل آن هستیم و در این راه نیاز به کمک شرکت ها و صنایع استان داریم.

وی گفت: با انجام این آموزش ها به دنبال تحول آموزشی در آموزش و پرورش هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: در کنار آموزش درس، به دنبال اجرای برنامه های فرهنگی و بصیرتی به دانش آموزان نیز هستیم.

دوره توانمند سازی دبیران و سرگروه‌های آموزشی منطقه غرب کارون، قطب هفت، شامل مناطق سوسنگرد، هویزه ،بستان ، حمیدیه، ناحیه ۱ اهواز و شهرستان کارون است که در قالب آن ۱۰۰ دبیر و سرگروه آموزشی در رشته‌های علوم پایه شامل فیزیک، آزمایشگاه، شیمی ریاضی و زیست شناسی دوره متوسطه دوم دوره توانمندی را می‌گذرانند. این طرح با پشتیبانی شرکت نفت انجام می‌شود.