به گزارش خوزپرس از شوشتر، مهدی زمان پور در خصوص اهمیت روز هوای پاک گفت: شرایط صنعتی شدن جوامع، پیشرفت‌های اقتصادی، تعداد وسایل نقلیه و نیز شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی هر منطقه با آلودگی هوا رابطه مستقیم دارد.

وی افزود: امروزه حفاظت از محیط زیست و حفظ سلامت عمومی حرف اول را در زمینه کنترل آلودگی هوا داشته و باید بیشترین فعالیت‌ها جهت برطرف کردن این چالش در کنترل فعالیت‌های انسانی در زمینه سوخت ماشین‌ها و وسایل نقلیه، کارخانه‌ها و منابع آلاینده هوا متمرکز شود.

زمان پور می‌گوید: به مناسبت روز هوای پاک و به منظور ترویج فرهنگ استفاده از خودرو‌های سالم، با مراکز معاینه فنی هماهنگی‌های لازم صورت گرفت تا در یکی از روز‌های هوای پاک معاینه فنی خودرو‌ها به صورت نیم بها انجام دهند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شوشتر ادامه داد: مرکز معاینه فنی خودرو‌های سبک ساداتی به همین مناسبت و با تبعیت از این پیشنهاد تخفیف ۵۰ درصدی را برای صدور گواهی معاینه فنی مراجعان خود در نظر گرفت.

این مقام مسئول اضافه کرد: منابع موجود که آب و هوا نیز جزیی از این منابع و میراثی هستند که ما باید به آیندگان انتقال دهیم، پس همه ما مسئول حفظ و سالم نگه داشتن آن هستیم تا سلامت و جان فرزندانمان در آینده به خطر نیفتد.