به گزارش خوزپرس از اهواز، علی مهدی پور در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به دیدار با هیات تجاری استان ذی قار شهر ناصریه کشور عراق اظهار کرد: باید میان تولیدکنندگان استان خوزستان و فعالان بخش خصوصی کشور عراق به بهترین شکل و بیشترین حالت ارتباطات تجاری شکل بگیرد.

وی افزود: واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان با برقراری ارتباط تنگاتنگ و معرفی توانمندی‌های خود به فعالان بخش خصوصی کشور دوست و همسایه عراق، می‌توانند به رشد شاخص‌های اقتصادی کشور به ویژه استان خوزستان کمک شایانی کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: با توجه به وجود چندین مرز خاکی و آبی، صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فرصت‌های بزرگ کشاورزی و صنایع فولاد در خوزستان که از مهمترین ظرفیت‌های تجاری استان هستند، شهرک‌های صنعتی محل بسیار مناسبی در جهت سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی کشور عراق است.

مهدی پور ادامه داد: در استان خوزستان واحدهای تولیدی بسیار توانمندی در حال فعالیت هستند که باید با ارائه این توانمندی‌ها نسبت به جذب سرمایه‌گذاران عراقی اقدام کرد و این کار زمینه‌ساز رشد و توسعه اقتصادی استان و کشور و همچنین حل مشکل اشتغال خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به تقویت دیپلماسی اقتصادی با کشور عراق با محوریت رشد تولیدات خاص در خوزستان خاطرنشان کرد: کالاهای متعدد و با کیفیتی در استان خوزستان تولید می‌شود که می‌تواند نیازمندی‌های کشور عراق به آن محصولات را برطرف کند.