به گزارش خوزپرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان؛ جلسۀ شورای شهرداری ها و دهیاری های استان به ریاست مهندس خانچی، در محل سالن جلسات حوزۀ عمرانی استانداری خوزستان برگزار گردید.

در این جلسه، خانچی با بیان اینکه شورای پژوهش شهرداری ها و دهیاری های استان برای حل چالش های پیش روی شهرداری ها و دهیاری ها و حل مشکلات اصلی آنها از جمله در مباحثی نظیر  شناسایی درآمدهای پایدار، اصلاح روش های انجام کار، افزایش بهره وری و توسعه خدمات الکترونیک می بایست راهکارهایی کاربردی تدوین کنند، گفت: نتایج پژوهش های کاربردی باید در عرصه مدیریت شهری و روستایی کشور بیشتر به کار گرفته شود. ضرورت دارد جهت گیری و برنامه های پژوهشی حوزه کاری شهرداری ها و دهیاری ها به سمت رفع نیازها و مشکلات آنها باشد و از مباحث نظری صرف پرهیز کرد.

خانچی در ادامه با بیان اینکه همواره تلاش کرده ایم تا در برنامه ریزی ها و تصمیم سازی ها از نظرات و دیدگاه ها و پیشنهادهای استادان دانشگاه، پژوهشگران و صاحب نظران عرصه های مدیریت شهری و روستایی و حوزه های مرتبط استفاده کنیم، گفت: با توجه به ارتباط مستمر مردم با خدمت شهرداری ها و دهیاری ها و افزایش انتظارات آنها اعتقاد دارم  تصمیمات و برنامه ها و سیاستگذاری ها بایداز پشتوانه علمی و تحقیقاتی لازم و اجماع نظرات صاحبنظران برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه شهرهای استان  یکسری مسایل و مشکلات مشابه در موضوعات حمل و نقلی، پسماندها و آتش نشانی و ایمنی دارند که مقیاس آنها با هم تفاوت دارد، گفت: یک تصمیم متمرکز می تواند این مشکلات را رفع کند و اتفاقی که در عرصه اصلاح و تدوین قوانین باید رخ بدهد، لازمه اش انجام پژوهش و داشتن مبانی نظری روشن و مشخص است که بتواند ضمن مشخص کردن جایگاه فعلی ما، چالش ها را شناسایی نموده و مشخص کند که چه قانونی می تواند پاسخگوی رفع چالش ها باشد.

وی در پایان با تاکید بر توان شرکت های دانش بنیان و فناور در استان بکارگیری و استفاده از توان های این شرکت ها در مدیریت شهری و روستایی استان را یک دغدغه های مدیریت استان خواند و افزود : یکی از الزامات مدیریت شهری و روستایی که بارها به آن تاکید شده است استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و فناور است که شهرداری ها و دهیاری ها در خصوص بکارگیری از توان آنها اهتمام جدی بکارگیرند.