به گزارش خوزپرس به نقل از ایرنا، محمدرضا کرمی نژاد در بازدید میدانی از اجرای پروژه فاضلاب جاده ساحلی اهواز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: پروژه فاضلاب اهواز با سرعت در حال اجراست و در حال حاضر این پروژه با مشارکت پیمانکاران مختلف و در۱۵۳ جبهه کاری فعال است.

وی افزود: هیچ روز تعطیلی در روند اجرایی پروژه های فاضلاب اهواز وجود ندارد و کارگاه های فاضلاب در همه روزهای هفته از جمله پنجشنبه و جمعه به صورت شبانه روز فعال است تا شبکه فاضلاب اهواز تکمیل و مشکل فاضلاب این کلانشهر پس از سال ها برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به روند عملیاتی پروژه فاضلاب منطقه کیانپارس اهواز به منظور اجرای اتصال خط اصلی فاضلاب خیابان میهن کیانپارس به خط اصلی فاضلاب گفت: این طرح عصر چهارشنبه هفته گذشته به صورت ضربتی آغاز شد که تکمیل این پروژه نقش مهمی در برطرف کردن مشکل فاضلاب مناطق کیانپارس، کیان آباد و کیانشهر اهواز دارد.

کرمی نژاد تصریح کرد: در سال های گذشته مردم اهواز به ویژه مناطق کیانپارس، کیان آباد و کیانشهربا مشکلات عدیده ناشی از پس زدگی فاضلاب مواجه بودند که با اجرای این پروژه ها و اتصال به خط اصلی مشکل فاضلاب این مناطق یک بار برای همیشه بعد از سالیان سال برطرف می شود.

وی با بیان اینکه اقدامات گسترده و پرسرعت شرکت آب و فاضلاب خوزستان برای تکمیل شبکه فاضلاب کلانشهر اهواز قابل مقایسه با گذشته نیست گفت: تکمیل پروژه فاضلاب اهواز به یکی از اولویت های دولت سیزدهم تبدیل شده است که با نهایی شدن آن مشکل دیرینه فاضلاب اهواز یکبار برای همیشه برطرف می شود.

 

بازگشایی جاده ساحلی اهواز تا بعد از ظهر امروز یکشنبه

وی با اشاره به تغییر شبکه فاضلاب اهواز در منطقه کیانپارس ادامه داد: کلکتور اصلی شبکه فاضلاب درجاده ساحلی با فناوری پیشرفته حفاری توسط دستگاه های متروتونلینگ اجرا شده است که با اجرای این پروژه در منطقه کیانپارس خط اصلی خروجی فاضلاب در خیابان میهن شرقی به این کلکتور اصلی متصل می شود.

افزود: با اتصال این خط فاضلاب به خط اصلی، ۲ منهول پمپ در منطقه کیانپارس حذف و از مدار خارج می شود و بخش عمده ای از مشکل فاضلاب در این منطقه را برطرف می کند.

کرمی نژاد حفاری های گسترده شرکت آبفای خوزستان در سطح معابر این شهر را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: برای تکمیل و اصلاح شبکه فاضلاب این کلانشهر چاره ای جز حفاری خیابان ها وجود ندارد که به دلیل تعداد زیاد طرح های در دست اقدام آبفا در سطح اهواز، از صبوری و همکاری مردم اهواز کمال تشکر و قدردانی را داریم.

مدیر عامل آبفا خوزستان گفت: پروژه تغییر خط اصلی فاضلاب در منطقه کیانشهر که باید در مدت ۲۰ روز اجرایی می شد به دلیل تردد بالای جاده ساحلی و نیاز برای بستن بخشی از این مسیر، این طرح طی ۷۲ سرعت اجرا و عملیات لوله گذاری این پروژه عظیم به اتمام رسید.

وی ادامه داد: با اجرای زیرسازی و بتن ریزی این پروژه و اجرای کامل این طرح پیش بینی می شود تا خط دوم جاده ساحلی که برای اجرای این طرح مسدود شده بود تا بعد از ظهر امروز یکشنبه بازگشایی شود.