به گزارش خوزپرس، درویشعلی کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارندگی های سیل آسای اخیر به تاسیسات آبرسانی روستایی در مناطق لالی، اندیکا، مسجدسلیمان و ایذه خسارت های قابل توجهی وارد کرد.
وی افزود: سامانه آبرسانی در ۱۱۸ روستای این مناطق در مدت کوتاهی از مدار بهره برداری خارج شده بود.
کریمی با اشاره به اینکه در زمان حاضر شرایط آبرسانی به ۱۱۸ روستای خسارت دیده به حالت عادی بازگشته است ادامه داد: همه اقدام ها برای تامین دوباره آب آشامیدنی روستاهای خسارت دیده به صورت موقت انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان تصریح کرد: تخریب جاده دسترسی به چندین تاسیسات، سوختن شش دستگاه الکتروپمپ، سوختن چهار دستگاه تابلو برق، ایجاد شکستگی در ۱۷کیلومتر خط انتقال، از بین رفتن ۷۰۰ متر خط انتقال و تخریب یک هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع و تعدادی از کنتورهای مشترکان از جمله خسارت هایی است که طی بارندگی های سیل آسای اخیر به تاسیسات آبفا روستایی خوزستان وارد شده است.
وی تاکید کرد: همه اقدام های انجام شده برای تامین آب آشامیدنی روستاییان ساکن در روستاهای خسارت دیده به صورت موقت انجام شده و برای اقدام های اساسی و زیرساختی در این راستا به اعتباری معادل خسارت های وارد شده نیاز است.
کریمی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۹ میلیارد و ۳۶۰میلیون ریال خسارت ناشی از سیل به تاسیسات آب و فاضلاب روستایی خوزستان وارد شده که تاکنون هیچ اعتباری در این راستا پرداخت نشده و همه اقدام های موقت انجام شده با دیون بوده است.
در آخرین بارندگی در استان، بیشترین میزان بارش، در دهدز با ۵۶٫۸، ایذه ۴۵، باغملک ۳۰ و لالی ۳۱ میلیمترثبت شده است.