به گزارش خوزپرس از اهواز، احمد شمس‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا درباره تخریب باغات شوشتر تصریح کرد: متاسفانه نتیجه این کار مسؤولان تخریب فضای سبز و هزاران درخت میوه و فرار سرمایه‌گذاران و مسافران از شوشتر به استان‌های دیگر شده است.

او با تاکید بر توقف تخریب بیشتر در این منطقه افزود: لازم است تعدادی کارشناس برای بررسی‌های فنی در این منطقه حضور پیدا کنند و از صادر کردن دستورهای تخریب بیشتر در این منطقه جلوگیری شود.

مسؤول انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر یادآور شد: این محل قرن‌ها محل گذران آخر هفته و فضای سبز اهالی بوده و در مقایسه با هزاران هکتار زمین کشاورزی در اطراف شوشتر که سهم عظیمی در تولیدات کشاورزی دارند بسیار ناچیز است.

شمس‌آبادی با بیان اینکه در حدود ۵۰ سال گذشته در این منطقه به علت وجود ریگ و سنگ در خاک بازدهی و تولید کشاورزی مناسب و صرفه اقتصادی برای کشاورزان وجود نداشته خاطرنشان کرد: این منطقه چندین سال محلی برای تخلیه زباله و نخاله ساختمانی و تجمع معتادان و اشرار شده بود و همچنین عدم کشت و زرع کافی و سم‌زدایی باعث افزایش حیوانات موزی و خطرناک ماند موش و مار و عقرب و… شده بود و اهالی شهر در امان نبوده‌اند.

او با اشاره به اینکه کشاورزان در حدود ۳۰ سال گذشته برای تامین مخارج اقدام به فروش مقداری از زمین‌ها کردند تا با جذب سرمایه‌گذار بتوانند در آبادی منطقه و جذب گردشگر اقدامی کنند تاکید کرد: سرمایه‌گذاران با علاقه قلبی خود به شهر شوشتر و توسعه فرهنگی و اقتصادی این شهر اینجا آمده‌اند.

وی افزود: بیشتر ساکنان و سرمایه‌گذاران در این منطقه حاصل یک عمر پس‌انداز و اندوخته خود را وارد این شهر کرده‌اند اما این که مسؤولان هر روز نامه‌ای به عنوان هشدار تخریب ارسال می‌کنند واقعا تاسف‌بار است.