به گزارش خوزپرس به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، معصومه نیکفرد، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شوشتر با اشاره به عضویت شماری از مددجویان زندان این شهرستان در کتابخانه‌های عمومی شوشتر عنوان کرد: ۱۷۴نفر مددجو با معرفی‌نامه زندان شوشتر همکاری و پیگیری سیدقادر موسوی، دادستان شوشتر و علی جمشیدی، رئیس اداره زندان این شهرستان، در بازه زمانی شهریور ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۱، به عضویت رایگان کتابخانه‌های عمومی این شهرستان درآمدند.

نیکفر در ادامه افزود: بر همین اساس تعداد ۷۰۰ عنوان کتاب توسط مددجویان به امانت گرفته شده که سه نفر از مددجویان با امانت بیش از ۵۰ کتاب، به عنوان برترین کتابخوانان توسط این اداره به دادستانی شوشتر معرفی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مددجویان پس از عضویت در کتابخانه، با در دست داشتن کارت عضویت و ارائه خلاصه کتاب به صورت کنفراس به واحد فرهنگی زندان، از طرف دادستان و اداره زندان، گواهی اشتغال به کار دریافت می‌کنند. همچنین  برای اعضای فعال علاوه بر گواهی مذکور مرخصی تشویقی نیز لحاظ می‌گردد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شوشتر همچنین یادآور شد: برگزاری سه نشست کتاب‌خوان با حضور دادستان، مسئولین و مددجویان در سالهای اخیر و تقدیر از معرفی‌کنندگان کتاب و تقدیر از آنها برخی از اقدامات جنبی در این خصوص بوده است.