به گزارش خوزپرس از اهواز، محمدرضا کرمی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، دلیل کاهش کیفیت آب شرب اهواز را بارندگی‌های شدید روزهای اخیر در منابع آبی تامین کننده این شهر دانست و افزود: این بارندگی ها موجب کاهش کیفیت منابع آبی اهواز شد که برای مدیریت آن مجبور به خارج کردن تصفیه خانه‌ها از مدار شدیم.

وی افزود: با وارد مدار شدن مجدد تصفیه خانه های آب اهواز از بامداد روز جمعه کیفیت آب این شهر به مرور افزایش یافت و به گونه‌ای که هم اکنون آب هیچ نقطه‌ای از شهر اهواز از نظر کمی و کیفی مشکلی ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: وضعیت تامین آب شرب در تمام شهرهای خوزستان در شرایط عادی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، از روز پنجشنبه(هفته گذشته) آب مناطق مختلف شهر اهواز علاوه بر کاهش شدید کیفیت با افت شدید و قطعی روبه رو شد که عمده دلیل آن نیز بارندگی‌های سنگین در بالادست استان خوزستان است. این بارندگی ها موجب آلودگی منابع آبی استان از جمله آب دریاچه سد دز به عنوان یکی از منابع تامین کننده طرح آبرسانی غدیر شد.

آب خروجی از سدهای خوزستان نیز موجب گل آلود شدن رودخانه های این استان شده است.

همین امر موجب کاهش کیفی و گل آلود شدن آب در برخی مناطق استان خوزستان به ویژه شهر اهواز شد که با ورود تصفیه خانه به مدار و کاهش سطح منابع، کیفیت آب استان به شرایط عادی و مطلوب بازگشته است.