به گزارش خوزپرسخوزپرس از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۱۳ آبان‌ماه) با تاکید بر سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: یکی از نکاتی که در سبک زندگی اسلامی باید مورد توجه قرار بگیرد، خانواده است؛ چه می‌شود در خانواده‌ای حاج قاسم تربیت می‌شود و در خانواده‌ای افرادی تربیت می‌شوند که به بمب آتش‌افروز تبدیل می‌شوند و امتی را به خاک و خون می‌کشند.

وی افزود: به نظر می‌رسد سرچشمه همه این‌ها خانواده است؛ گرچه حداقل هشت دستگاه در تربیت فرزندان نقش دارند.

امام جمعه اهواز با اشاره به صحبت‌های امامین انقلاب در مورد ممنوعیت زندگی اشرافی گفت: فراموش کردن گناهان مرتکب شده، به رخ کشیدن کارهای خوب، نگاه کردن به بالادست خود در مادیات و نگاه کردن به بالادست خود در مورد معنویات چهار عاملی هستند که انسان را نگون‌بخت می‌کنند.

موسوی‌فرد با تبریک روز دانش‌آموز بیان کرد: بیش از هزار سال است که دعا و تلاش کرده‌ایم که اسلام و امامت را در جهان جا بیندازیم. برخی می‌گویند امامین انقلاب معصوم نیستند اما بین قانع نشدن و ابزار قانع شدن تفاوت وجود دارد؛ امام معصوم، هم معصوم است هم حجت الهی. امامین انقلاب معصوم نیستند اما حجت هستند. امروز اگر ما در صحنه‌های گوناگون هستیم باید بدانیم این حجت الهی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: اجانب می‌خواهند اتحاد مردم با رهبری شکسته شود که این مساله بسیار مهم است. مقام معظم رهبری فرمودند این جوانان، فرزندان ما هستند. بعد از بیش از ۴۰ روز نیروی انتظامی، سپاه و بسیج مماشات و سعه صدر داشتند تا صف فرزندان‌مان از آن‌هایی که عمله استکبار و در میدان هستند، جدا شود. فرزندانی که متوجه شدند چه می‌شود که یک دختر به هر دلیلی می‌میرد و در نقطه مقابل حدود ۵۰ نفر از دست رفتند؛ این‌ها فرزندان و بانوان ما نیستند؟ حجت تمام شده است.

وی تصریح کرد: پیام حزب‌الله به مسئولان این است که با این افراد و عقبه آن‌ها و اراذل و اوباشی که این گونه به جان و مال مردم افتاده‌اند، مماشات نکنند و برخورد قاطعی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه امروز زن به یک کالا تبدیل شده است، بیان کرد: آن کسی که شعار “زن، زندگی، آزادی” سر می‌دهد منظورش از آزادی چیست؟

امام جمعه اهواز گفت: به ما گفته می‌شود چرا در سوریه، عراق و یمن هزینه کردید؟ ما از این بابت نه تنها سرافکنده نیستیم بلکه بابت این هزینه‌ها سربلند هستیم.

وی عنوان کرد: در سال ۲۰۰۰ پس از آن انفجار، در نقشه خاورمیانه جدید باید ایران، عراق، سوریه و برخی کشورهای دیگر به چند بخش تقسیم می‌شدند تا دشمنان از ذخایر و توانمندی‌های این کشورها به راحتی استفاده کنند. بعد از ۲۰ سال ترامپ گفت بیش از حدود ۷ هزار میلیارد دلار هزینه کرده‌اند تا به اهداف خود برسند اما به تعبیر خودشان ایران ۱۶ میلیارد دلار هزینه کرده است؛ اما باید از آن‌ها پرسید که آیا ایران پیروز شد یا آمریکا؟

موسوی‌فرد افزود: این ۱۶ میلیارد دلار، اعتبارات نظامی بوده است که نظامیان مصلحت دیدند این اعتبارات نظامی در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی هزینه شود زیرا به تعبیر مقام معظم رهبری اگر این اتفاق نمی‌افتاد و این هزینه‌ها نمی شد باید شاهد جنگ در شهرهای مختلف ایران می‌بودیم.

وی گفت: با افتخار می‌گوییم این هزینه‌ها را کرده‌ایم و نقشه استکبار جهانی را با شکست مواجه کرده‌ایم.

امام جمعه اهواز بیان کرد: چرا ضعف اقتصادی را پای مسائل نظامی می‌گذاریم؟ به جای اینکه در مواجهه با خدمات ارزشمند این نظام، این موضوع را بزرگ کنید باید بدانید که این موضوع افتحار ما است و اعتبارات نظامی در این زمینه هزینه شده است.

وی افزود: در مسائل اقتصادی نیز همان گونه که در بحث مسائل نظامی حرف امام را گوش کرده و به این جایگاه رسیده‌ایم، باید فکرها روی هم گذاشته و مسائل حل شود.

انتهای پیام