به گزارش خوزپرس به نقل از ایرنا حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر افزود: دشمن به دنبال دوقطبی سازی در جامعه است و حجاب و زن برایش مهم نیست.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد دعوا بین افراد با حجاب و بدحجاب و لزوم هشیاری مسوولان ادامه داد: باید با زن بدحجاب به جای برخورد تند، گل بدهیم و قانونی بودن حجاب را به او گوشزد کنیم اگر این‌گونه عمل کنیم دشمن خلع سلاح می‌شود.

امام جمعه دزفول با اشاره به هفته ملی سلامت بانوان ایران گفت: ما حقوق زن و دیگر افشار را در جمهوری اسلامی نهادینه کرده‌ایم و گوشه ای از سیاست‌های نظام براساس کرامت اقشار مختلف جامعه است.

وی با بیان اینکه باید در جنگ ترکیبی و شناختی با دشمن مانند خودش عمل کنیم، افزود: برخی جوانان ما تحت تاثیر فضای مجازی و دشمن قرار دارند و شستشوی مغزی شده‌اند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: سر چهار راه سی متری دزفول یکی‌ از بانوان فریب خورده روسری خود را برداشته بود و هرچه صدا زد کسی همراه او نشد؛ این موضوع را باید دشمن بداند که مردم ایران، کشور خود را دوست دارند و با دشمن همراه نمی‌شوند.

جنگ اراده‌ها بین ایران و آمریکا ادامه خواهد داشت 

خطیب جمعه دزفول در فرازی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه گفت: برخی عنوان می‌کنند تا کی می‌خواهیم با آمریکا مبارزه می‌کنیم که پر واضح است نبرد حق و باطل تمامی ندارد و ما در مقابل زیاده خواهی دشمن می‌ایستیم.

وی ایستادگی مقابل دشمن را عزت ایران اسلامی دانست و افزود: جنگ اراده‌ها بین ایران و آمریکا ادامه خواهد داشت.

امام جمعه دزفول با اشاره به تغییر رویکرد دولت سیزدهم در دیپلماسی اظهارداشت: دولت قبل دیپلماسی را به چند کشور اروپایی محدود کرده بود ولی اکنون بین شرق و غرب تعادل برقرار است.

وی با بیان اینکه روابط با ۱۵ همسایه آبی و خاکی نیز در اولویت قرار گرفته است، افزود: ایران در حال حاضر اهرم‌های زیادی در منطقه دارد که می‌تواند به دشمن فشار بیاورد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: غربی‌ها از یک سو در قالب برجام مذاکره می‌کنند و از سوی دیگر از اغتشاشگران حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دنیا از تحریم‌های غرب خسته شده و به دنبال نجات از تک قطبی است، افزود: دنیا به سمت چند قطبی شدن حرکت می‌کند و آسیا به عنوان یک قطب مهم اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در دنیا نقش کلیدی دارد.

امام جمعه دزفول نقش اثرگذار ایران در دنیا را یادآور شد و گفت: دنیا در حال گذر از یک پیچ تاریخی و مهم است و حضرت آقا به خوبی این پیچ‌ و الزامات آن را می‌شناسد.

وی راه نجات ملت‌ها به فرموده حضرت آقا را ایستادگی دانست و افزود: باید با شناخت درست و دقیق، از این تحول عقب نمانیم و متناسب با آن حرکت کنیم.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با تاکید بر لزوم غافل نشدن مسوولان از سازندگی‌ها افزود: دشمن در تلاش است با اغتشاشات، مسوولان را از اقدامات مهم غافل کند.

گزینه نظامی و تحریم‌های دشمن بی‌اثر شده‌اند

امام جمعه دزفول با تاکید بر اینکه گزینه نظامی و تحریم‌های دشمن بی‌اثر شده‌اند، گفت: اتحاد ایران با روسیه و چین و سایر ارتباطات اقتصادی، دشمن را به وحشت انداخته است.

وی افزود: آمریکا با وجود اینکه می‌بیند تحریم تاثیری بر اراده ایران اسلامی ندارد ولی باز هم تحریم می‌کند.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد: غرب‌ها قدرت نظامی ایران را فتوشاپ می‌دانستند ولی اکنون نگرانند و خواهان حمایت نکردن ایران از روسیه در جنگ‌ اوکراین هستند حال آنکه در جنگ تحمیلی خود از صدام حمایت حداکثری کردند.

وی ادامه داد: پهپاد انتحاری شاهد ۱۳۶ سیستم پدافندی اوکراین را منهدم کرد و قدرت ایران را به رخ ناتو کشاند.

امام جمعه دزفول دیدار رهبر معظم انقلاب با جوانان را یادآور شد و اظهارداشت: حضرت آقا چند ساعت سخنان جوانان را گوش دادند و دانشگاه‌ها را باعث پیروزی کشور و نخبگان را مهمترین ثروت کشور دانستند.

وی با اشاره به انتقاد حضرت آقا از اقداماتی که باعث فرار نخبگان می‌شوند، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند نخبه وقتی در کشور پرورش می‌یابد به خارج از کشور نرود و اگر می‌رود برای خدمت به کشور بازگردد.

دشمن، ایجاد جنگ داخلی در ایران را دنبال می‌کرد

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه بایدن پیر وکودن از اغتشاشگران ایران حمایت می‌کند، گفت: ۲ ماه دیگر انتخابات میان دوره‌ای مجلس آمریکا برگزار می‌شود و به طور قطع جنجالی خواهد بود.

وی افزود: انگلیس خبیث با وجود مشکلات داخلی در کنار اروپا مقامات ایران را تحریم می‌کند و فرانسه در حالیکه با بدترین شکل ممکن با معترضان رفتار می‌کند از اغتشاشات ایران حمایت می‌کند.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه اوضاع دشمنان ما به هم ریخته است، بیان کرد: ایران در زمینه‌های مختلف دست بالا را دارد.

وی با بیان اینکه دشمن در جریان اغتشاشات اخیر برنامه‌ها داشت و در کنار مرزهای ما ۱۸ هزار نیروی مسلح آماده کرده بود، افزود: دلیل استقرار این نیروها در مرزها ایجاد جنگ داخلی درصورت به نتیجه رسیدن اغتشاشات بود ولی دست اقتدار ایران اسلامی از سپاه پاسداران بیرون آمد و با موشک‌های بزرگ آنها را از مرزها پراکنده کرد.

اتحاد و انسجام مهمترین نیاز امت اسلام است

امام جمعه دزفول با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص وحدت و تلاش دشمن برای تفرقه افکنی بین مسلمانان گفت: اتحاد و انسجام مهمترین نیاز امت اسلام است.

وی تمرکز بر ایجاد راه‌ها و زمینه عملی برای اتحاد جامعه را از وظایف خواص جامعه دانست و افزود: درحالیکه سران برخی کشورها در راستای تفرقه امت اسلام گام برمی‌دارند، نخبگان و خواص می‌توانند به تحقق وحدت کمک کنند.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی ایجاد اختلاف یین کشورهای مسلمان را از وظایف رژیم صهیونیستی دانست و بیان کرد: دشمن با ایجاد یک سلول سرطانی به نام رژیم صهیونیستی و استقرار افراد خائن و بی‌رحم به دنبال اختلاف افکنی بین امت اسلام است.

وی با بیان اینکه عادی سازی روابط برخی کشورهای اسلامی با اسراییل بدترین خیانت است، افزود: بیش از ۲ میلیارد مسلمان در جهان داریم که درصورت اتحاد و حفظ جایگاه خود و نداشتن هراس از فشارهای دشمن می‌توانند به وحدت برسند.

امام جمعه دزفول بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی اکنون به درختی تنومند تبدیل شده که حتی تصور کندن آن هم برای دشمن غیرممکن است.