به گزارش خوزپرس از اهواز، علی مهدی پور در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: میل به سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی برخی از شهرستان‌های خوزستان بسیار زیاد است و باید شرایط و بستر سرمایه‌گذاری در این شهرک‌ها برای سرمایه‌گذاران فراهم شود تا بتوانند نسبت به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های تولیدی در استان اقدام کنند.

وی ادامه داد: مساله توسعه شهرک‌های صنعتی در خوزستان و یا احداث شهرک‌های صنعتی جدید مهمترین مساله‌ای است که باید به آن توجه کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: شهرستان‌های اهواز، دزفول، اندیمشک و تا حدودی شهرستان شوشتر از جمله شهرستان‌های تقاضامحور برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی هستند و در این شهرستان‌ها باید به شرایط شهرک‌ها نگاهی ویژه داشت.

مهدی پور عنوان کرد: باید اراضی صنعتی مناسبی در شهرک‌های صنعتی این شهرستان‌ها ایجاد شود تا بتوان نسبت به جذب سرمایه‌گذاران در حوزه صنعت و تولید اقدام کرد. بحث تملک اراضی برای توسعه شهرک‌ها و معارضین از مهمترین مشکلات پیش‌روی توسعه شهرک‌ها در شهرهایی است که تقاضا برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت بالا است.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم شهرک‌های موجود در استان خوزستان را توسعه دهیم اقدام بسیار بهتری نسبت به ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید است، ادامه داد: در شهرستان‌هایی که اراضی صنعتی برای واگذاری وجود نداشته باشد یا باید شهرک‌های صنعتی موجود را گسترش و توسعه داد و یا شهرک صنعتی جدید ایجاد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: در شهرستان‌هایی که میل به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنعتی بالا است یکی از این دو اقدام می‌تواند زمینه را برای جذب سرمایه‌گذار، افزایش ظرفیت تولید و ایجاد اشتغال فراهم کند و باید به این مساله نگاهی ویژه داشت.