به گزارش خوزپرس حبیب الله آصفی عصر یکشنبه در نشست با هنرمندان و مسوولان انجمن های فرهنگی و هنری دزفول با بیان اینکه در بسیاری از بخش ها در این شهرستان شاهد کار شکنی هستیم افزود:برخی افراد که چشم دیدن پیشرفت و توسعه دزفول را ندارند در بسیاری از بخش ها مانع تراشی می کنند.
وی با اعلام حمایت از جامعه فرهنگی دزفول اظهار کرد:مردم دزفول با پیشینه غنی در حوزه های مختلف فرهنگی این حق را دارند که از ظرفیت های فرهنگی و هنری بهره مند شوند.
معاون استاندار خوزستان با بیان اینکه در دزفول فرهنگ باید بازتعریف شود زیرا فرهنگ در این شهرستان از مفاهیم خاص خود خارج شده است به مشکلات موجود در حوزه فرهنگ و نبود اعتبار در این حوزه اشاره کرد و گفت:در شرایط بد اقتصادی باید از امکانات موجود حداکثر استفاده را جهت توسعه فرهنگ برد و به وعده ها عمل کرد.
آصفی گفت:دزفول در همه زمینه ها حرف برای گفتن دارد و انتظار هنرمندان به حق است لذا مجموعه های فرهنگی باید به کمک هنرمندان بشتابند تا تناسبی بین انجمن های فرهنگی و هنری ، شورای شهر و شهرداری همچنین کمیته فرهنگی برقرار شود.
فرماندار دزفول به مشکلات مجتمع فرهنگی سینمایی این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: طرح بازسازی این مجتمع ارائه شده تا در خصوص اجرای طرح تصمیم گیری شود.
معاون استاندار خوزستان همچنین نسبت به کاهش سهم اعتبارات این شهرستان از ۲۹۰ میلیارد ریال در سال گذشته به ۱۳۰ میلیارد ریال ابراز نگرانی کرد.
نادر سعادتی فرد سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول نیز در این نشست به فعالیت انجمن های موسیقی،شعر ،داستان،سینما جوان و خوشنویسی اشاره کرد و گفت:این انجمن ها که در جشنواره های مختلف کشوری و جهانی موفق به کسب مقام شده اند با مشکلات بسیاری مواجه اند.
محمدرضا پورمطلوب مسوول انجمن هنرهای تجسمی دزفول نیز گفت:متاسفانه به جز اداره ارشاد سایر ادارات هیچ گونه همکاری با هنرمندان ندارند لذا درآمد آنچنانی برای تامین هزینه های این مجموعه وجود ندارد.
محمدباقر حنطوش زاده مسوول انجمن سینمای جوان دزفول نیز گفت:موازی کاری زیادی در زمینه هنر در سطح شهر انجام می شود که آزاردهنده است.
وی افزود:با وجود فعالیت انجمن سینمای جوان دزفول در برخی موارد شاهد فعالیت برخی افراد غیر حرفه ای با هزینه زیاد در این بخش هستیم.
علیرضا تابنده مسوول انجمن موسیقی دزفول نیز با بیان اینکه برخی اتفاقات در دزفول فعالیت هنرمندان را با مشکل مواجه کرده است خواستار صدور مجوز برگزاری کنسرت موسیقی در این شهرستان همچون سایر شهرهای خوزستان شد.
وی گفت:کنسرت موسیقی با رعایت قانون و شرع برگزار می شود لذا نباید مانع برگزاری آن شد.
تابنده با اشاره به کسب چندین مقام کشوری و استانی توسط انجمن موسیقی دزفول در سالهای گذشته گفت:به دلیل بی مهری به هنر موسیقی در دزفول اکنون هنرمندان این شهرستان دیگر توانایی هنرنمایی و شرکت در جشنواره ها و کسب مقام را ندارند.
وی خواستار حل ریشه ای مشکل موسیقی در این شهرستان شد و افزود:حمایت شخص فرماندار نمی تواند راهکار اساسی برای حل مشکل موسیقی در این شهرستان باشد چرا که با تغییر فرماندار این روند به روز اول بازخواهد گشت.
عبدالرضا رابطی از اساتید انجمن هنرهای تجسمی دزفول نیز از پیگیری برای برگزاری جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی در دزفول با آثاری از ۵۰ هنرمند از ۱۶ کشور جهان در ۲۵ فروردین ماه سال آینده خبر داد و گفت:برای برگزاری این جشنواره بین المللی نیاز به همکاری ادارات برای تامین هزینه ها است ضمن اینکه فضای نمایشگاهی باید در این خصوص در نظر گرفته شود .
مسوول انجمن نمایش شهرستان دزفول نیز با انتقاد از فضای موجود در حوزه فرهنگ و هنر گفت:نبود دید هنری در بین مسوولان مشکلات زیادی را ایجاد کرده است به گونه ای که هنرمندان نمایش برای تمرین در مجتمع فرهنگی سینمایی ناچار به پرداخت هزینه پارکینگ نیز هستند و متحمل هزینه های جانبی دیگری نیز می شوند .
غلامعلی سخاوتی با اشاره به اینکه هنر نمایش در دزفول به بن بست رسیده است گفت: متاسفانه به دلیل برخی مشکلات هنرمندان دزفول برای تمرین به شهرهای مجاور می روند و با وجود اینکه هنر نمایش درآمدزاست درآمد این هنر صرف هزینه های مجتمع فرهنگی دزفول می شود.
محمدتقی شاه آبادی مسوول واحد هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول نیز گفت:نبود سالن نمایشگاهی چندمنظور از جمله مشکلات اساسی حوزه هنر در دزفول می باشد چرا که سالن های موجود استاندارد نبوده و مکانی برای آموزش هنرمندان وجود ندارند.
وی نبود فضای تبلیغاتی را از دیگر مشکلات هنر دزفول خواند و گفت:فضای تبلیغاتی دزفول در انحصار تعدادی افراد خاص است و مکانی برای تبلیغ فعالیت های هنری در این شهر وجود ندارد.
شاه آبادی خواستار همکاری و حمایت فرماندار دزفول از هنرمندان شد و گفت:جهت تبلیغ فعالیت های انجمن های فرهنگی و هنری دزفول حداقل ۱۰ فضا نیاز است.