به گزارش خوزپرس، معصومه ابتکار که صبح دوشنبه وارد خوزستان شد ، در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی نهالکاری و بیابان زدایی در یکی از کانون های گرد و غبار در شمال شرق اهواز، در جمع خبرنگاران، بر استفاده نیروگاه ها از گاز به جای سوخت های سنگین فسیلی و مازوت تاکید کرد.
وی افزود: در سال ۹۳ مصرف گاز در نیروگاه های کشور ۳۰ درصد بوده که امسال به ۶۰ درصد رسیده است.
ابتکار اظهار کرد: با تلاش دولت روند جایگزینی گاز طبیعی با مازوت خوب بوده اما هنوز تا استفاده کامل نیروگاه ها از گاز فاصله داریم.
وی همچنین درباره نیروگاه رامین در شمال اهواز به عنوان یکی از منابع اصلی آلودگی هوای اهواز و شهرستان باوی گفت: این نیروگاه نیز باید برای استفاده بیشتر از گاز به عنوان سوخت تلاش کند.
وی تاکید کرد: نیروگاه رامین بدون مجوز سازمان محیط زیست نمی تواند طرح توسعه را اجرا کند و توسعه واحدهای این نیروگاه باید گزارش ارزیابی زیست محیطی داشته باشد.
به گزارش ایرنا عملیات اجرایی نهالکاری و مالچ پاشی در روستای ‘ابوهاون’ از توابع شهرستان باوی در شمال شرق اهواز یک هفته است که آغاز شده که دوشنبه معصومه ابتکار و پنج تن از اعضای کارگروه ملی مقابله با گرد و غبار در سطح هکتار از روند کار دیدن کردند.
این پروژه بخشی از پنج هزار هکتار کانون بحرانی گرد و غبار است که برای مقابله با پدیده گرد و غبار، در اولویت قرار گرفته است.
پروژه روستای ابوهاون در سطح ۳۰۰ هکتار نهالکاری با اعتبار حدود هفت میلیارد ریال انجام می شود.پارسال نیز در این محل ۱۶۰ هکتار نهالکاری انجام شد.
براساس این گزارش رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفری یک روزه به همراه پنج تن از معاونان وزرا و مدیران ارشد صبح دوشنبه وارد اهواز شد. بررسی مصوبات کارگروه مقابله با آلودگی هوا از اهداف سفر این هیات است. این ششمین سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به خوزستان است.