به گزارش  خوزپرس از شوشتر، دکتر حجت‌اله دهدشتی روز یکشنبه در جلسه کارگروه پیشگیری و برخورد با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز که با حضور آقای موسوی دادستان شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: هم افزایی همه دستگاه‌ها در خصوص مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری‌های خلاف قانون امری ضروری است و باید بیش از پیش و به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: افزایش نظارت دقیق با افزایش گشت زنی‌ها، دقت و سرعت عمل در ارائه گزارش تخلفات، پیگیری و به نتیجه رساندن گزارشات و شکایات و مستند سازی فعالیت‌های صورت گرفته از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی آنچه را که باعث نگرانی و مطالبه جدی شهروندان شده رویکرد دوگانه برخورد با متخلفان در ساخت و سازهای غیرمجاز در برخی از دستگاه‌ها دانست و تاکید کرد: گاهاً دیده می‌شود فردی به دلیل ساخت و ساز غیرمجاز در کمیسیون‌های مربوطه مطابق قانون با او برخورد می‌شود، اما فردی دیگر با گستاخی و بهره گیری از رانت‌های مختلف اقدام به تصرفات و یا تغییر کاربری‌های زیادی می‌کند و هیچ کسی هم معترض او نمی‌شود.

فرماندار شوشتر بیان کرد: این رفتارها و این نوع برخورد متفاوت، شایسته نظام اسلامی نیست و لذا رعایت عدالت در برخوردها که جزء آموزه‌های دینی و تاکیدات انبیاء و اولیاء و همچنین از آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری است، بسیار حائز اهمیت است.

دکتر دهدشتی اضافه کرد: این مسئله یک ضرورت اجتناب ناپذیر بوده و قطعاً در این مسیر چنانچه خدای ناکرده قصور و تقصیری از هر مسئولی دیده شود، پیگیری خواهد شد.

وی گفت: بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، منابع طبیعی. محیط زیست، سازمان آب و برق و امور آب شمال، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گاز و… همگی در راستای وظایف قانونی خود در جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز مسئول هستند.