به گزارش خوزپرس به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان همزمان با افزایش دوباره آمار ابتلا و بستری کرونا در استان خوزستان و شهرستان مسجدسلیمان، دکتر یاسر جلیلی سرپرست شبکه بهداشت و درمان اعلام کرد که وارد موج هفتم این بیماری در کشور شده‌ایم . وی از شهروندانی که شش ماه از آخرین دوز واکسن آنها گذشته خواست تا واکسن یادآور تزریق کنند و به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز بیشتر توجه کنند.

دکتر جلیلی در ادامه افزود : متاسفانه شهروندان با تصور به اینکه کرونا برای همیشه از بین رفته نسبت به رعایت نکات بهداشتی بی تفاوت شده و  با توجه به آمارهای موجود متاسفانه تعداد مبتلایان  نه تنها در مسجدسلیمان بلکه در کل کشور روزانه رو به افزایش است و این می تواند آغاز زنگ خطر و هشداری برای آن دسته از شهروندان باشد که نسبت به رعایت دستور العمل های بهداشتی بی تفاوت هستند .

وی تاکید کرد : افرادی که هم اکنون شش ماه از تزریق واکسن قبلی‌شان گذشته باشد، حتما باید نسبت به تزریق واکسن یادآور که منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن شده اقدام نمایند و اشاره نمود اشخاصی که به کرونا مبتلا شوند، اگر واکسن تزریق کرده باشد، قطعاً شدت بیماریشان کمتر و ما شاهد حوادث بد نخواهیم بود ؛ به‌ویژه افراد بالای ۶۵ سال یا افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و غیره حتما واکسن دوز یادآور را تزریق کنند.

دکتر یاسر جلیلی در ادامه تصریح کرد:  در زمانی که به عقیده بسیاری از مردم تصور می‌شد که این بیماری در حال کمرنگ شدن است و دستورات بهداشتی از جمله ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی و تزریق دوزهای یادآور واکسن به کمترین میزان خود رسیده بود متاسفانه شاهد افزایش مبتلایان و شروع پیک جدید هستیم .

دکتر جلیلی با هشدار درباره پیک هفتم و اشاره به علایم سویه جدید ادامه داد: این سویه  بیشتر با علایم مشابه آنفلوآنزا و سرماخوردگی به شکل آب‌ریزش بینی، بدن درد، تب، ضعف و بی‌حالی و گلو درد و سرفه و بعضاً مشکلات گوارشی به صورت اسهال و استفراغ تظاهر پیدا می‌کند و درگیری ریوی به نسبت کمتری دارد.

دبیر ستاد ملی مبارزه با کرونا در پایان هشدار داد:  با در پیش رو بودن مراسمات تجمیعی عزاداری در ایام محرم و راهپیمایی اربعین حسینی در سراسر کشور احتمال تشدید افزایش مبتلایان به دور از انتظار نخواهد بود ، در چنین شرایطی اگر امروز اقدامات مناسب درخصوص تزریق واکسن انجام نشده و دستورالعمل های بهداشتی رعایت نشود ، شرایط سخت تر شده و نوع جدید ویروس می‌تواند برای افرادی که ضعف سیستم ایمنی دارند مثل سالمندان و افراد مبتلا به دیابت و بیماری های مزمن و مادران باردار خطرناک و گاهی کشنده باشد.