به گزارش خوزپرس به نقل از مهر، سرهنگ رضا دولتشاهی عصر امروز شنبه در دومین جلسه کمیسیون اجرایی آئین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خوزستان اظهار کرد: با وجود افزایش چشم گیر ترددها در محورهای استان و حضور مسافران نوروزی، تلفات جاده‌ای در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در مدت یاد شده ۵۲ نفر در تصادفات جاده‌ای خوزستان فوت شدند، افزود: با وجود کاهشی بودن تلفات جاده‌ای در فرودین امسال اما همچنان معتقد هستیم که تعداد فوتی‌ها بالا است.

رئیس پلیس راه خوزستان عنوان کرد: شرایط نسبت به سال‌های گذشته بهتر بود اما می‌توان این شرایط را بهتر کرد.

سرهنگ دولتشاهی با بیان اینکه ۵۰ درصد تصادفات در فروردین ماه سال جاری مربوط به موتورسیکلت‌ها است، بیان کرد: باید در این خصوص تدابیر ویژه‌ای گرفته شود.

وی از افزایش ۱۶۲ درصدی ورود به استان و ۱۶۸ درصدی خروج از استان در نوروز امسال خبر داد و اظهار کرد: در طرح نوروزی نیز با کاهش ۲۹ درصدی تلفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.

رئیس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه بیشترین تصادفات در محورهای اهواز- اندیمشک، شوشتر- دزفول و بهبهان – رامهرمز رخ داده است، گفت: سال گذشته نیز نسبت به سال ۱۳۹۹ با کاهش ۷ درصدی تلفات جاده‌ای در استان مواجه بودیم.

سرهنگ دولتشاهی گفت: برای اربعین حسینی (ع) سال جاری این انتظار می‌رود با کمک تمامی دستگاه‌های اجرایی متولی و ایمن سازی هرچه بیشتر جاده‌ها از بروز تصادفات جاده‌ای و افزایش تلفات جلوگیری شود و در این زمینه پلیس راه استان در کنار همه این دستگاه‌ها آماده ارائه خدمت است.