پیگیری های سردار گیلانی نماینده شوشتر و گتوند برای اجرای پروژه های آب و فاضلاب شهرستان های شوشتر و گتوند نتیجه داد،جلسه پیگیری پروژه های آب و فاضلاب شهرستان های شوشتر و گتوند با حضور مدیر عامل آبفا خوزستان برگزارشد

به گزارش خوزپرس از شوشتر، بعد از پیگیری های سردار گیلانی و جلسه با وزیر و معاون وزیر نیرو و جلسات مکرر با مدیر عامل آبفا خوزستان گام های بزرگی برای برطرف کردن مشکلات آب و فاضلاب شهرستان های شوشتر و گتوند برداشته شد، که سفردکتر کرمی نژاد  مدیرعامل آبفا خوزستان برای پیگیری پروژه های در حال انجام به همراه معاونین خود از نتیجه این پیگیری ها بود.

در این جلسه که شامگاه سه‌شنبه ۶ اردیبهشت‌ماه در فرمانداری شوشتر برگزار شد، موضوعات مختلفی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

گام بزرگ آبرسانی به روستاهای شوشتر در اجرای پروژه محرومیت زدایی با پیگیری های سردار گیلانی بزودی کلنگ زنی می شود.

– مناقصه پروژه‌های اصلاح تاسیسات یشانسخی که ۶ روستا را در بر می‌گیرد و همچنین تاسیسات آبرسانی چهارگاوه در روزهای آینده برای مرتبه دوم برگزار خواهد شد و با تعیین پیمانکار عملیات آن‌ها آغاز می‌شود. علاوه بر آن خط انتقال تاسیسات از چهارگاوه تا یشانسخی دیگر پروژه‌ای است که تعریف شده است.

– پروژه اصلاح و تکمیل تاسیسات گوریه نیز در این جلسه مورد تاکید قرار گرفته و به زودی به مناقصه می‌رود.

– پروژه کلنگ‌زنی خط انتقال آب گرگر به زودی انجام شده و توسط قرارگاه محرومیت زدایی به اجرا خواهد رسید.

– تاسیسات سه‌راهی دیلم تا چند ماه آینده پیمانکار آن مشخص شده و عملیات آن شروع به کار می‌کند.

– در چمترخان هم قرار شده دو حلقه چاه حفر شود که این‌ها توسط شرکت آبفا انجام شده و خطوط انتقال آن نیز توسط قرارگاه محرومیت زدایی به اجرا می‌رسد.

– عملیات تکمیل فاضلاب منطقه بین الحرمین در روزهای آینده مجدداً فعال شده و اقدامات عمرانی آن ادامه خواهد یافت.

– شرکت آبفا متعهد شد تا به ثمر رسیدن پروژه‌های آبرسانی نسبت به آبرسانی موقت به روستاها اقدام نماید.

– تنظیم اسناد پروژه اصلاح شبکه بافت قدیم شهر شوشتر نیز در حال طی کردن مراحل لازم است که با تاکید مسئولان شهرستان قرار است در آن تسریع شده تا به مرحله مناقصه برسد.

– اصلاح شبکه آب خیابان شهید (سادات) با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در روزهای آینده شروع خواهد شد.

– تجهیز و راه‌اندازی ایستگاه‌های جمع‌آوری فاضلاب شماره‌های ۵ و ۱۳ و تصفیه خانه فاضلاب با توجه به برآورد پیمانکار و مشاور طرح طی روزهای آینده مناقصه آن برگزار می‌شود.

اجرای 5 پروژه آبرسانی در شهرستان گتوند،صالح شهر، ترکالکی، سماله و جنت مکان

آخرین وضعیت پروژه های اصلاح شبکه توزیع آب شهر گتوند :

قرارداد اصلاح شبکه توزیع آب منطقه سه‌ریکه شهر گتوند به طول 13845 متر در اقطار 90 تا 250 میلیمتر و اصلاح 1800 فقره انشعاب توسط پیمانکار انجام و قرارداد در مرحله تحویل قطعی می باشد.

قرارداد اصلاح شبکه توزیع آب منطقه سه محل و تکمیل منطقه سریکه شهر گتوند به طول 14300 متر در اقطار 90 تا 250 میلیمتر و اطلاح 1100 فقره انشعاب توسط پیمانکار انجام و قرارداد در مرحله تحویل موقت می باشد.

آخرین وضعیت پروژه اصلاح شبکه توزیع آب شهر سماله :

پروژه اصلاح شبکه توزیع آب شهر سماله به طول 13000 متر در اقطار 90 تا 200 میلیمتر و اصلاح 700 فقره انشعاب توسط پیمانکار انجام شده است و مرمت نوار حفاری صورت پذیرفته و 5000 متر نیز تاکنون آسفالت شده است.

آخرین وضعیت پروژه آبرسانی به صالح شهر :

عملیات اجرای خطوط انتقال آب از تاسیسات جدید به شهر صالح‌شهر به طول 2400 متر، نصب شیرآلات خط انتقال و اتصال پمپ چاه به خط انتقال توسط پیمانکار انجام شده است و خط انتقال در مرحله تست می باشد، همچنین تکمیل محوطه‌سازی و ساختمان های جانبی و … نیز در حال انجام می باشد.
پروژه اجرای خط انتقال برق به تاسیسات آبرسانی جدید صالح شهر به طول 2400 متر نیز دارای پیشرفت فیزیکی 97 درصد می باشد که با نصب ترانس برق خریداری شده بزودی پروژه وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

آخرین وضعیت پروژه آبرسانی به شهر ترکالکی :

اجرای خطوط انتقال پروژه آبرسانی به شهر ترکالکی به طول 4000 متر انجام شده است ، بدلیل مسدود شدن چاه حفر شده قبلی و عدم امکان استفاده از آن، به سرعت حفاری چاه جدید در مجاورت چاه قبلی صورت پذیرفت و بزودی پیمانکار عملیات اجرایی اتصال خط به چاه جدید را انجام خواهد داد.

آخرین وضعیت پروژه آبرسانی به روستاهای آبید علی باز و حاجی بابا :

عملیات اجرای خط انتقال به روستاهای آبید علی باز و حاجی بابا توسط پیمانکار در حال انجام بوده که به دلیل وجود معارضین محلی، 500 متر از خط انتقال باقیمانده است در پی تلاش‌های فرماندار محترم در جهت رفع مشکل معارضین محلی، عملیات اجرای بخشی از خط انتقال به روستاهای آب‌بید علی باز و آب‌بید حاجی بابا در حال اجرا بوده که به زودی آب شرب مردم شریف روستاهای مورد اشاره از منابع با کیفیت تامین خواهد شد.

آخرین وضعیت پروژه آبرسانی به روستاهای دهلران و شهید محمدی (ظلم آباد سابق):

در پی احتمال تخریب چاهی که تامین آب روستاهای دهلران و شهید محمدی را بر عهده دارد، بررسی های فنی در جهت استفاده از ظرفیت خطوط آبرسانی موجود در منطقه (خط انتقال روستاهای عقیلی) در راستای تامین آب روستاهای دهلران و شهید محمدی انجام و توسط مشاور طراحی ایستگاه تقویت فشار جهت تامین آب صورت پذیرفته که به محض تصویب آلبوم توسط مدیریت محترم دفتر فنی، اسناد مناقصه تهیه و عملیات اجرایی احداث ایستگاه تقویت فشار شامل مخزن ذخیره ، الکترو پمپ و تابلو برق و … آغاز خواهد شد.

پروژه آبرسانی شهر جنت مکان در راستای پروژه های محرومیت زدایی