✍🏻مصطفی شکیبافر

در سالی که کلنگ پتروشیمی مسجدسلیمان به زمین زده شد کمتر کسی فکر می‌کرد که این پروژه در مسجدسلیمان عملیاتی شود ولی با همت والای کارآفرین جهادی دکتر یوسف داوودی این پروژه به سرانجام رسید و اکنون در مدار تولید و صادرات قرار گرفته است.

پتروشیمی مسجدسلیمان تا حدودی توانسته است از حجم بیکاری جوانان منطقه کاسته و نه تنها مسجدسلیمان بلکه برای جوانان تمامی منطقه نیز کارآفرینی ایجاد شود و افتتاح پتروپالایش بختیاری به دستان دکتر یوسف داوودی می‌تواند انقلابی عظیم در منطقه بوجود آورد که هزاران جوان صاحب شغل شوند و درصد بیکاری در منطقه به حداقل برسد.

علاوه بر کارآفرینی و ایجاد اشتغال در راستای عمل به وظایف اجتماعی نیز کارهای بزرگی نیز توسط پتروشیمی مسجدسلیمان انجام شده که ازجمله آنها می توان کمک به زلزله زدگان اندیکا، ساخت مدرسه های روستایی در مناطق زلزله زده اندیکا ،تهیه و اهدای لوازم التحریر و وسایل آموزشی به کودکان بی بضاعت، توزیع سالانه چندین هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان شهرهای مسجدسلیمان، لالی و اندیکا و کلی موارد دیگر نیز اشاره نمود.

کمتر کسی باور می کرد که در اوج تحریم های ظالمانه بر علیه کشورمان این پروژه عظیم ملی با موفقیت سرانجام برسد اما، با درایت و پشتکار دکتر داودی و کار شبانه روزی فرزندان همین دیار اجرایی و اکنون در مدار تولید و صادرات قرار دارد.

حال از مردم شریف منطقه و تمامی مسئولان انتظار می رود که این قطار در حال حرکت و این کار بسیار بزرگ و جهادی را حمایت کرده و با مطالبه عمومی خواستار افتتاح پتروپالایش بختیاری شوند.