به گزارش خوزپرس از شوشتر، علی‌محمد چهارمحالی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: براساس آمار بلیت‌فروشی از ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ نزدیک به ۳۰۵ هزار گردشگر از محوطه‌های تاریخی شوشتر دیدن کردند.

او با بیان با اینکه امسال شهر شوشتر مملو از مسافران نوروزی بود افزود: تمام تلاش و همت مدیران مربوطه این بود که شوشتر شهر خوبی از لحاظ پذیرایی و امکانات رفاهی باشد که به لطف خدای متعال این اتفاق رقم خورد.

رییس اداره میراث فرهنگی شوشتر خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر با وقوع سیل و در پی آن شیوع بیماری کرونا و شدت آن شاهد حضور کمرنگ گردشگران به ویژه در فصل‌های مناسب سال یعنی بهار و زمستان بودیم.

چهارمحالی گفت: برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی از آذر ماه سال گذشته جلسات ستاد نوروزی را برگزار کردیم و تقریبا تا دوم و سوم فروردین این جلسات ادامه داشت.

وی با بیان اینکه برایاقامت در شوشتر مشکلی وجود نداشت توضیح داد: آموزش و پرورش با تمام قوا در این زمینه ورود کرد و امسال چند خانه تاریخی مثل خانه جامعی به چرخه گردشگری برای بحث اقامت مورد استفاده قرار گرفت. خانه مستوفی نیز تغییر مدیریت داده و به نحوی جدید مورد استفاده قرار گرفت.

چهارمحالی ادامه داد: تمام هتل‌های شوشتر تکمیل ظرفیت شدند و محوطه‌های تاریخی از جمله محوطه آسیاب‌ها و آبشارها براساس آمار بلیت‌فروشی روزی ۱۳هزار بازدیدکننده داشتند و این امر پیش از این سابقه نداشته است.