به گزارش خوزپرس ، برخی از محورهای مطرح شده از سوی  علیرضا ورناصری در این نشست به شرح ذیل است :

۱-اگر میخواهیم شعار سال و اهداف مقام معظم رهبری در بخش آب و برق محقق شود بایدتوجه داشته باشیم علل عدم توسعه صنعت برق متعدد و مسبوق به سالها بی توجهی به توسعه زیرساختها، عدم برنامه محوری جهت توسعه این صنعت مطابقِ علم روز، سیاستهای نادرستِ غیرکارشناسانه وزارت نیرو در دولتهای قبل، بخشی نگری، تبعیض، و عدم اصلاح الگوی مصرف است. برای بهینه‌ سازی و نوسازی شبکه‌های برق اقدام چشمگیری صورت نگرفته،عدم‌توسعه نیروگاههایِ کوچک مقیاس، نیروگاههای اتمی، عدم توسعه و تسهیل بهره از انرژیهای تجدید پذیر کشور مثل انرژی خورشیدی، عدم بهینه سازی و اصلاح الگوی مصرف برق در بخش خانگی، صنعتی، عمومی و روشنایی معابر، ازجمله این عوامل است.بخش خصوصی هم علیرغم مالکیت 60 درصدی در نیروگاههاکه بیانگر توان و ارزش این بخش است در عرصه های دیگرِ این صنعت حضور موثر ندارد، با سوءمدیریتی که سالهاست گریبان صنعت استراتژیک برق را گرفته بود، نیاز هست با تسهیل سرمایه گذاریِ بخش خصوصی،دولت دخالتی در این صنعت نداشته باشد.دولت با تعیین محور های بودجه‌ریزی عملیاتی دستگاه‌های اجرایی مبتنی بر استفاده صنایع از تکنولوژی برتری که توسط دانش‌بنیان‌ها ایجاد شده است، دستگاه‌ها را برای استفاده از این شرکت‌ها ترغیب کند.

۲- انجام کامل تعمیرات نیروگاهی شامل واحدهای حرارتی و واحدهای برقابی قبل از فصل گرم سال،که به کمک آن از همه ابزارهای صنعت برق در مواجه با اوج بار فصل تابستان استفاده کنیم. حدود یک سوم ترانس های منصوبه در شبکه برق عمری بیش از ۳۰ سال دارند که نیازمند پایش منظم و انجام آزمایشات کامل‌تر جهت تعمیرات یا تعویض اند.این مهم در استانهایی مانند خوزستان باید با توجه و سرعت بیشتری صورت پذیرد.

۳- تامین مالی برای بهینه‌سازی و نوسازی شبکه‌های برق با استفاده از توان علمی-عملیاتی شرکتهای دانش بنیان ایرانی، عمر برخی از تجهیزات شبکه‌های برق به ویژه در کلانشهر ‌ها  از ۵۰ سال نیز فراتر رفته و فرسوده اند.

۴- بهینه سازی و اصلاح الگوی مصرف برق(اصلاح الگوی مصرف برق در بخش خانگی، عمومی و روشنایی معابر)

۵- میزان سرانه مصرف برق خانگی در ایران حدودا 6 برابر متوسط جهانی و 7 برابر سرانه مصرف برق هر نفر در کشوری نظیر ترکیه است لذا بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور، باید بسرعت مورد توجه بیشتری واقع شود.

۶-ایران با قرار گرفتن در کمربند خورشیدی، دارا بودن مناطق کویری و برخورداری از روزهای طولانی آفتابی در سال در بیش از دو سومِ مساحتش ، از بهترین کشورهای جهان در زمینه قابلیتهای احداث نیروگاه خورشیدی ست با توجه به هزینه های جاری حوزه انرژی، انگیزه برای ورود بخش خصوصی به این صنعت چشمگیر نیست لذا ایجاد مشوقهای مناسب بمنظور ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به این مهم باید مورد توجه بیشتری واقع شود.

۷- تعویض تجهیزات با راندمان پایین: بخش زیادی از تجهیزات مورد استفاده در بخشهای خانگی،عمومی و روشنایی معابر راندمان پایینی دارند،برخی از این تجهیزات پرمصرف را میتوان با استفاده ازسرمایه بخش خصوصی با تجهیزات با راندمان بالا جایگزین کرد.