به گزارش خوزپرس به نقل از ایسنا؛ پیمان حیدری در خصوص برنامه‌ریزی در شرایط بحرانی کم آبی اظهار کرد: در دو سال اخیر خشکسالی در خوزستان حاکم شده است و شرایط منابع آبی مخازن سدهای استان رضایت بخش نیست.

وی افزود: در حال حاضر ذخایر آبی در حوضه کارون بزرگ که شامل سدهای زنجیره‌ای کارون و سد دز می‌شود، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است.

حیدری تصریح کرد: وضعیت ذخایر آب در حوضه کرخه، ۱۲۹ درصد و در حوضه سد جره ۱۵ درصد کاهش داشته است. بنابراین در زمینه ذخایر آبی قابل برنامه‌ریزی در سدهای خوزستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد کمبود داریم.

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: با توجه به این شرایط در ۹ اسفندماه سال ۱۴۰۰ کارگروه سازگاری با کم آبی خوزستان برگزار و به منظور برنامه‌ریزی برای منابع آبی در تابستان سال ۱۴۰۱، موضوع عدم کشت شلتوک در کلیه حوضه‌های آبریز خوزستان تصمیم‌گیری و مصوب شد.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت منابع آبی از همه کشاورزان تقاضا داریم از کشت شلتوک خودداری کنند. با توجه به شرایط حاد خشکسالی در حوضه کرخه، امکان تامین آب کشت فصلی نیز وجود ندارد اما با برنامه‌ریزی در حوضه‌های کارون، دز و مارون، مواردی که می‌توان آب را تامین کرد به سازمان جهاد کشاورزی اعلام شده است.

حیدری که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، عنوان کرد: در زمینه (تامین) آب شرب نیز برنامه‌ریزی مفصلی انجام شده است و امیدواریم با کمترین نگرانی، آب شرب تامین شود و مشکلی ایجاد نشود.

انتهای پیام