به گزارش خوزپرس، آخرین وضعیت ثبت‌نام‌ها کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری در روز چهارمین و مجلس شورای اسلامی در دومین روز به شرح زیر است:

 

در نخستین روز از ثبت‌نام کاندیداهای مجلس خبرگان به ترتیب آیت‌الله کعبی، آیت‌الله فرحانی، آیت‌الله شفیعی و آیت‌الله حسن‌زاده داوطلب شرکت در این انتخابات از حوزه انتخابیه خوزستان شدند. روز دوم نیز آیت‌الله موسوی‌جزایری با حضور در فرمانداری اهواز اقدام به ثبت‌نام در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری کرد.

 

روز گذشته نیز آیت‌الله حیدری و حجت‌الاسلام مرمضی‌پور از فرمانداری اهواز و حجت‌الاسلام مردانه از وزارت کشور داوطلب شرکت در این انتخابات از حوزه انتخابیه خوزستان شدند. امروز نیز چهار تن دیگر شامل حجت‌الاسلام تابش -امام جمعه بندرامام(ره)- از اهواز و حجت‌الاسلام جعفری، مروجی‌طبسی و مهدوی از قم اقدام به نام‌نویسی در انتخابات مجلس خبرگان کردند.

 

به این ترتیب تعداد افرادی که در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خوزستان اقدام به ثبت‌نام کردند، تا پایان چهارمین روز ثبت‌نام به ۱۲ تن رسیده است.

 

همچنین در روز نخست ثبت‌نام از کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۶۰ نام‌نویسی کردند.

 

فرج‌الله خبیر، رییس ستاد انتخابات خوزستان  در خصوص آخرین اخبار ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان، عنوان‌کرد: امروز (۲۹ آذرماه) تعداد ۷۱ نفر جهت کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی در تمام فرمانداری‌های استان نام‌نویسی‌ کردند و در مجموعتا پایان روز دوم تعداد ثبت‌نامی‌ها به ۱۳۱ نفر رسیده است.

 

همچنین اسماعیل ارزانی‌بیرگانی فرماندار اهواز در خصوص تعداد افرادی که نسبت به ثبت‌نام در مجلس شورای اسلامی از حوزه اهواز اقدام کردند، گفت: امروز ۲۲ نفر در ستاد انتخابات حضور یافتند و در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام‌ کردند که در مجموع دو روز نام‌نویسی داوطلبان، ۳۴ نفر از حوزه انتخابیه اهواز ثبت‌نام کردند که چهار تن از این افراد را بانوان تشکیل می‌دهند.

 

گفتنی است روز گذشته ۱۲ نفر داوطلب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اهواز شدند.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان خوزستان بیشترین آمار ثبت​ نامی​ ها در اهواز با ۳۲ نفر و کمترین در رامهرمز با دو نفر بوده است. همچنین مسن​ترین و جوان​ترین داوطلب هر دو از شهرستان دزفول و به ترتیب متولد ۱۳۲۷ و ۱۳۶۴ بوده​اند.