به گزارش خوزپرس از اهواز، سرهنگ کارآگاه علی حسینی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا خوزستان صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام که اقدام به تبلیغ سایت‌های شرط‌بندی و قمار آنلاین می‌کرد، رصد کرده و با توجه به اهمیت موضوع، شناسایی گرداننده این صفحه اینستاگرامی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با تشکیل پرونده و انجام بررسی‌ فنی، هویت متهم شناسایی شده و وی با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شد. وی در تحقیقات تخصصی ابتدا منکر داشتن ‏هرگونه صفحه مجرمانه شد اما پس از مواجهه با مستندات و ادله‌های دیجیتالی جمع آوری شده، به جرم خود اعتراف کرد.

رییس پلیس فتا خوزستان گفت: متهم  ۲ سال پیش به دنبال جذب و افزایش فالور در صفحه اینستاگرامی از نام یکی از گردانندگان معروف سایت‌های قمار و شرط‌ بندی در خارج از کشور استفاده کرده و  تبلیغ سایت‌های شرط بندی و قمار آنلاین را انجام داده است.

وی با هشدار به شهروندان درباره سایت‌های قمار ‏و شرط‌ ‌بندی، ادامه داد: هیچ‌کس به جز طراحان این سایت‌ها برنده نخواهند بود و جوانان و نوجوانانی که سودای یک شبه پولدار شدن را  در سر می‌پرورانند به دام این شیادان و کلاهبرداران سایبری می‌افتند و سبب از بین رفتن سرمایه‌های خود می‌شوند ضمن اینکه مشکلاتی از قبیل به خطر افتادن سلامت روانی آنها را نیز به دنبال خواهد داشت.

سرهنگ کارآگاه حسینی به جرم بودن تبلیغ این سایت‌ها و برخورد قانونی با تبلیغ‌کنندگان آنها اشاره کرد ‏و گفت‌: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آمادگی مقابله با هرگونه جرم رایانه‌ای است و درصورتی‌ که شهروندان با موارد ‏مجرمانه و مشکوک روبه‌رو شدند می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس ‏www.cyberpolice.ir ‌‏ بخش فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش دهند.