به گزارش خبرگزاری خوزپرس از اندیمشک، فریدون حسنوند پس از ثبت‌نام در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: اصول‌گرایان از مقبولیت و جایگاهی مناسب در عرصه سیاسی و انتخاباتی کشور برخوردارند و اکثریت آرا را در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی را مطابق با جایگاه اجتماعی و مقبولیت عمومی اصولگرایان، کاندیدهای نزدیک به این جناح سیاسی را کسب خواهند کرد.

وی افزود: در شهرهای کوچک فعالیت سیاسی بر مبنای حزب گرایی از مقبولیت گسترده برخوردار نبوده و ملاک عمل گزینش و انتخاب شهروندان تعهد و تخصص و تجربه خواهد بود.

نماینده سابق مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اما در شهرهای بزرگ با توجه به اوضاع خواص حاکم بر این شهرها احتمال موفقیت فعالیت حزبی و انتخاب افراد نزدیک به گروه‌های سیاسی بیشتر است.

حسنوند گفت: کاندیدای مجلس قبل از تأکید و حرکت در مسیر حزب گرایی و ایجاد فضای انحصاری تبلیغات با ملاک عمل قرار دادن نیازهای کشور در عرصه اشتغال و تولید و فرهنگ مطابق با اولویت‌های جامعه و خط مشی مقام معظم رهبری علاوه بر افزایش شانس رقابتی خود در جهت عمران و توسعه و پیشرفت کشور قدم بردارند.

استاندار سابق بوشهر بیان کرد: مجلس به‌عنوان نهاد قانون‌گذار و بازوی نظارتی کشور دارایی جایگاهی ممتاز در پیشبرد اهداف اقتصادی و اجتماعی ایران اسلامی مطابق با رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

وی افزود: جایگاه مجلس در بعد نظارتی و جلوگیری از تخطی از قوانین و مقررات حاکم بر جامعه از بخش‌ها و وظایف مهم مجلس شورای اسلامی است که کاندیدای حضور در انتخابات لازم بوده توجه و دقت نظر مناسب را داشته باشند.

حسنوند عنوان کرد: توجه به عملکرد دولت و تعیین وزرا و تحقیق و تفحص از دستگاه اجرایی و پرسش سؤال و حتی استیضاح وزرا و شخص رئیس جمهور، به‌عنوان عالی‌ترین مقام‌های قوه مجریه از دیگر وظایف مهم قوه قانون‌گذاری کشور است که آشنایی به ضوابط و مراحل آن مقوله مهم در عرصه سیاسی و انتخاباتی رقابت‌های آتی مجلس است.

رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: در بخش روابط بین‌المللی و دیپلماسی نیز مجلس با نظارت و تصویب قوانین و قراردادهای خارجی و اعزام و استقبال از گروه‌های دوستی کشورهای خارجی، نقشی مهم در پیشبرد اهداف برون‌مرزی کشور داشته که در صورت توجه مناسب به آن، ظرفیت و بستر سیاست خارجی ایران اسلامی مطابق با نیازها و اهداف جامعه بیش از گذشته گسترش و شکوفا می‌شود.

نماینده سابق مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کاندیدای انتخابات مجلس دهم ضمن توجه به رعایت مناسب اخلاق انتخاباتی مطابق با خط و مشی قانونی، به عنوان ناظر بر عملکرد و اجرای سیاست‌های اجرایی و قوه قانون گذاری کشور، به اجرای اقتصاد مقاومتی و سرفصل‌های آن را به صورت ویژه مورد توجه داشته باشند تا علاوه بر تحقق اهداف اقتصادی مقام معظم رهبری، مشکلات مربوط به تولید و اشتغال حاکم بر کشور به بهترین نحو ممکن رفع و به حداقل برسد.