به گزارش خوزپرس، کُهزاد حبیبی دهناشی در آئین رونمایی از کتاب خود اظهار کرد: از ویژگی‌های حاج حسن آقا این بود که از یاد خدا دور نمی‌شد و نگاهش به بیمار نگاه درآمدزایی نبود و نیازمندان را رایگان درمان می‌کرد.

 

وی افزود: خیلی از بیمارانی که از طب مدرن قطع امید می‌کردن نزد حکیم حاج حسن آقا حاتمی می‌آمدند و درمان می‌شدند.

 

 

 

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس ،امروز در آیین رونمایی از کتاب زندگینامه حکیم حاج حسن آقا حاتمی طبیب سنتی ایل بختیاری با اشاره شخصیت بزرگ این طبیب بزرگ اظهار کرد: خصلت‌هایی که در وجود این شخص بیش از طبابت وی مورد توجه مردم بود شخصیت، منش و اخلاق پسندیده او بود.

 

 

 

علیرضاورناصری با بیان اینکه حکیم حاج حسن آقا حاتمی در دورانی که بهداشت و درمان در منطقه‌ای که زندگی می‌کرد وجود نداشت یا ضعیف بود پناهگاه مردم بود و از مناطق بختیاری و گوشه و کنار کشور برای درمان نزد او می‌آمدند، افزود: مراکز علمی باید چنین شخصیت های بزرگ علمی را شناسایی و درباره آن‌ها تحقیق کنند.

 

 

 

مدیر‌ تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان دیگر سخنران این آیین بود، حجت الاسلام والمسلمین قندعلی گفت : مرحوم حاج حسن آقا حاتمی با وجود همه محدودیت امکانات و خزانه ای که از کتاب ها و فضای مطالعاتی آن زمان خالی بود توانست با بهره گیری از نبوغ ذاتی که خودش داشت و فضای خوبی که محیط زندگی به ایشان ارزانی کرده بود، برای کمک به درمان مردم بهره مند شود.

 

قندعلی همچنین درخصوص اهمیت کتابخوانی گفت : کتاب دریچه ذهن انسان به سوی آگاهی است و تنها دینی که معجزه آن کتاب است، دین اسلام هست؛ هر دینی برای زنده کردن مردگان معجزه ای دارد، منتها شکوفایی ادیان در دین اسلام به دلیل وجود کتاب به عنوان اصلی ترین معجزه جاوید این است.

 

 

 

وی افزود : در این کتاب آسمانی ۷۸۰ بار واژه حکمت هم بیان شده و خداوند متعال فرمودند قرآن کتاب نور، حکمت، دانایی و نور مبین است؛ برای کسانی که ذهن مرده دارند، به هر حال مطالعه کتاب توصیه می شود. امروزه فضای مجازی گسترش پیدا کرده ولی هیچ چیزی جای کتاب را در زندگی نمی گیرد و امیدوارم با تمسک به کتاب الهی قرآن راه خود را بیش از پیش پیدا کنیم.