به گزارش خوزپرس، آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده پیش از ظهر امروز هنگام ثبت‌نام برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در فرمانداری اهواز اظهار کرد: وقتی‌که مهم‌ترین رکن در نظام جمهوری اسلامی، بحث رهبری و ولایت‌فقیه است؛ قطعاً مجلس خبرگانی که وظیفه ذاتی‌اش در ارتباط با ولی‌فقیه و رهبری است نیز همین اهمیت را پیدا می‌کند.

وی افزود: دو وظیفه مهم تعیین رهبر در مواردی که لازم باشد و نظارت بر وجود صفات در ادامه کار برای رهبر از وظایف مجلس خبرگان است که اهمیت این مجلس را می‌رساند و امیدوارم که دور آینده مجلس خبرگان بهتر از دوره‌های گذشته به آنچه وظیفه دارند، عمل کنند.

آیت‌الله حسن‌زاده بیان کرد: مجلس خبرگان، جایگاه بسیار خوبی دارد اما اشکالی که به مجلس گذشته و دوره‌های قبل وارد است این است که در اطلاع‌رسانی ضعیف عمل کردند؛ یعنی مردم از مجلس خبرگان رهبری و آنچه در مجلس خبرگان گذشته و انجام می‌دهند اطلاع کافی ندارد و به این معنا نیست که مجلس خبرگان به وظایفش خوب عمل‌نکرده ولی در اطلاع‌رسانی کارهای بهتری باید انجام شود.

امام‌جمعه موقت اهواز در ارتباط با خوزستان گفت: وظیفه ذاتی مجلس خبرگان، فعالیت‌های اجرایی نیست ولی نمایندگان این مجلس جایگاه و عنوانی دارند که باید از این عنوان و جایگاه خود برای توسعه بیشتر استان خوزستان استفاده کنند. همه در برابر استان خود مسئولیت داریم و این مسئولیت برای کسانی که نفوذ کلام و تأثیر بیشتری در میان مردم و مسئولان دارند باید بیشتر باشد.

آیت‌الله حسن‌زاده گفت: قطعاً نمایندگان مجلس خبرگان هم با توجه به‌عنوان خود، تأثیرگذاری بیشتری می‌توانند داشته باشند که این افزایش تأثیرگذاری، مسئولیت بیشتری را هم برای آنها خواهد آورد. در استان خوزستان یک توسعه نامتوازن داریم که باید آن را متوازن کرد.

وی افزود: در کنار ثروت بسیار عظیمی که در خوزستان هست، بخش‌های بزرگی از جامعه در خوزستان محرومیت‌های فراوانی دارند. به‌هرحال کارهای بسیار خوبی انجام شده اما آنچه خوزستان از آن رنج می‌برد توسعه نامتوازن است که همه باید کمک کنند تا این توسعه متوازن و همه‌جانبه باشد.

آیت‌الله حسن‌زاده بیان کرد: انشا الله مردم مانند دوره‌های گذشته در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان شرکت کنند. آنچه همیشه مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده هم حضور حداکثری و هم حضور نمایندگانی که بتوانند به رسالت خود به‌خوبی عمل کنند، در مجلس خبرگان و شورای اسلامی است.