به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزپرس ، به مناسبت چهلمین روز شهادت نوجوان فداکار شهید علی لندی و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایذه همایش شعری تحت عنوان ققنوس آسمانی با حضور حجت الاسلام موسوی امام جمعه، حسن نبوتی فرماندار، خانواده شهید لندی وجمعی از دیگر مسئولین و مردم شهرستان و شعرایی از سراسر استان و خارج از استان چهارشنبه شب در تالار مولوی دانشگاه ازاد اسلامی شهرستان ایذه برگزار شد.

 

در این برنامه که با استقبال خوب شعرا، هنرمندان و مردم همراه بود، حجت الاسلام والمسلمین سید میثم موسوی امام جمعه شهرستان ایذه ضمن گرامیداشت یاد شهید لندی و همه شهدا و تشکر از برگزارکنندگان این برنامه، شعر را یکی از مقولات بسیار ارزشمند و تعالی بخش دانست و تاثیر شعر را بر فرهنگ سازی و تربیت افراد و رشد جامعه و حتی تزکیه نفس بسیار با اهمیت برشمرد.

 

وی همچنین با اشاره به داستان شعر علی ای همای رحمت شهریار و اشعار بلند و پرمعنا و مفهوم حافظ و سعدی و دیگر شاعران بزرگ، اخلاق و عرفان را یکی از مضامین و موضوعات بسیار تاثیرگذار این مفاخر شعر دانست.

 

همچنین نبوتی فرماندار شهرستان نیز در صحبت هایی به فداکاری و از خودگذشتی شهید علی لندی اشاره و گفت: این نوجوان و دیگر شهدا همچون شهید حسین فهمیده و بهنام محمدی به جامعه و جوانان ما درس ایثار، شجاعت و از خودگذشتگی دادند.

 

نبوتی با تشکر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایذه و شعرایی که از دیگر شهرها در این همایش شرکت کردند و با خوانش چند قطعه شعر، افزود: ما باید از طریق شعر و هر قلم و هنر دیگری به بیان ایثار و رشادت های شهدا بپردازیم و توسعه این برنامه های تاثیرگذار فرهنگی را دنبال کنیم.

 

عبدالرضا باغ شیرین سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایذه نیز در ابتدای برنامه ضمن خیرمقدم به همه حضار و شعرایی که مهمان این برنامه هستند و تقدیر و تشکر از همه کسانی که به برگزاری این همایش کمک نمودند اظهار داشت: شهدا بر گردن همه ما دین دارند و افزود ما با برگزاری چنین محافلی می توانیم گوشه ای از این دین به شهدا را ادا کنیم.

گفتنی است. در این همایش ۱۵ شاعر از شهرستانهای لردگان چهارمحال، شوشتر، اهواز، رامهرمز و ایذه به خوانش شعر خود در مورد شهید لندی و دیگر شهدا پرداختند.

 

لازم به ذکر است در ابتدای برنامه از تعدادی از آثار خانم سبزی زاده از هنرمندان ایذه که ثمثال امام راحل، مقام معظم رهبری، شهید سلیمانی و دیگر را شهدا را نقاشی و به تصویر کشید توسط فرماندار و دیگر مسوولین رونمایی شد.

 

در پایان نیز به رسم یادبود لوح تقدیر و هدایایی به شعرا و هنرمندان شرکت کننده در این همایش و همچنین چند تصویر از شهید لندی که توسط نقاشان شهرستان آماده شده بود به خانواده این شهید نوجوان تقدیم گردید.