به گزارش خوزپرس، محمد آقاجانی امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید بهشتی آبادان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این خطه مهم و شریف از کشور، امکانات بهداشتی و درمانی برای رسیدگی به امور سلامتی مردم بعد از آغاز طرح تحول سلامت وضعیت مناسب‌تری پیداکرده است.
وی افزود: زیرساخت‌های متعددی برای این حوزه در نظر گرفته‌شده است. چیزی که تاکنون مشهود بوده بزرگواری مردم است زیرا علی‌رغم وجود مشکلات و کمبودهایی که در عرصه ارائه خدمات در کشور داریم همکاری خوبی داشتند.

آقاجانی با بیان اینکه در بحث خدمات سلامت و بهداشت عمومی در زیرساخت‌ها کمبودها و مشکلاتی در اکثر نقاط کشور از جمله آبادان وجود دارد، عنوان کرد: تلاش‌هایی که دولت از اردیبهشت سال گذشته در غالب طرح تحول سلامت آغاز کرد مقبول مردم بزرگوار و قدرشناس ما قرار گرفته است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در این منطقه برنامه توسعه زیرساخت‌های درمانی به‌طور گسترده در حال طراحی است که بر مبنای آن سه بیمارستان جدید  در مجموع با حدود ۵۰۰ تخت احداث خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی، منابع مالی و طراحی‌های این بیمارستان‌ها انجام‌شده است، اظهار کرد: در کنار این‌ها پروژه‌های متعدد دیگری در حوزه درمان در حال اجرا است.

آقاجانی گفت: ۳ کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی، ۴ زایشگاه، بخش سرطان، مجموعه قلب و عروق، بخش‌های ویژه ICU و NICU و ۳ بخش جدید اورژانس با بسیاری پروژه‌های متعدد دیگر در زمینهٔ پایگاه‌های بهداشتی، آزمایشگاه‌ها وجود دارد که جزو پروژه‌هایی هستند که زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی را در منطقه ارتقاء خواهد داد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: طی دو ماه گذشته ۳۸ پزشک متخصص به مجموعه پزشکان دانشکده علوم پزشکی آبادان اضافه‌شده  که در نوع خود بسیار استثنایی و درخور توجه است.

وی بیان کرد: تجهیزات متعدد تشخیصی و درمانی اعم از دستگاه‌های رادیولوژی و دیجیتال، دستگاه‌های آندوسکوپی، میکروسکوپ‌های جراحی و دیگر تجهیزاتی از این قبیل به مجموعه درمانی منطقه در یک سال گذشته اضافه‌شده است.

آقاجانی گفت: همچنین این مژده را به مردم می‌دهیم که در آینده بخش سی تی اسکن و MRI را نیز در دانشکده علوم پزشکی آبادان راه‌اندازی خواهد شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بسیاری از امکانات ذیل در حال حاضر در اختیار مردم است، اظهار داشت: ۳۸ متخصص و برخی کلینیک‌ها در حال حاضر در حال ارائه خدمت هستند و تعدادی از دستگاه‌های جدید نیز در حال بهره‌برداری است.

وی عنوان کرد: دیگر پروژه‌ها نیز طی یک تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند تا بتواند بخشی از نیازهای منطقه را تأمین کنند.

موارد آنفولانزا رو به کاهش است

آقاجانی با اشاره به بیماری آنفولانزا، اعلام کرد: به‌جز یک موردی که در چند روز قبل بوده مورد جدیدی وجود نداشته است و این بیماری در سایر استان‌ها رو به کاهش است.

وی بابیان اینکه مراقبت‌های لازم نیز انجام‌گرفته است عنوان کرد: اتفاق عجیبی وجود ندارد زیرا در سال‌های گذشته نیز در این فصل شیوع این بیماری آنفولانزا وجود داشته و مرگ‌ومیر ناشی از آن نیز در سال‌های گذشته تفاوت زیادی با امسال نداشته است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: موارد این بیماری به‌طور محسوس رو به کاهش است.

همپوشانی خدمات بیمه‌ای

آقاجانی گفت: ادغام سازمان‌های بیمه‌گر پایه در برنامه پنجم توسعه دیده‌شده بود اما شرایط آن هنوز فراهم نشده است. اجرای این طرح می‌تواند کمک جدی به تجمیع، افزایش بهره بری و صرفه‌جویی در منابعکند.

وی بابیان اینکه همپوشانی‌های در سازمان‌های بیمه وجود دارد، عنوان کرد: این همپوشانی‌ها افزایش هزینه را به دنبال خود در برداشته است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ۴ سازمان بیمه‌گر پایه‌داریم، بیان کرد: این سازمان‌ها دارای ۴ سری اداره کل و اداره‌های شهرستانی نیز هستند.

وی افزود: این موضوع هزینه‌های زیادی را برای نظام بیمه کشور ایجاد می‌کند زیرا ۴ نوع بسته بیمه پایه و ۴ نوع خدمت و همچنین وجود تفاوت‌های قابل‌ملاحظه در نوع و پوشش خدمات بر مشکلات مردم افزوده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وجود یک بیمه پایه قدرتمند می‌تواند بسیاری از مشکلات را کم کند.

آقاجانی اظهار کرد: وزارت بهداشت برای راه‌اندازی سیتی اسکن شهرستان شادگان اعلام کرده است و دراین‌باره نیز مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/