به گزارش خبرنگار خوزپرس ، صادق خلیلیان شامگاه جمعه پس از نشست قرارگاه بازسازی مناطق زلزله اندیکا با حضور وزیر کشور در استانداری خوزستان اظهار کرد: امروز شاهد حضور رئیس‌جمهور، معاون اول، وزیر کشور، رئیس بنیاد مستضعفان و رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مناطق زلزله‌زده اندیکا بودیم.

 

وی افزود: این مسئولان در مناطق مختلف زلزله‌زده با مردم دیدار پیدا کردند و همچنین ارتباط با مردم زلزله‌زده برقرار و از نزدیک پیشرفت‌های انجام شده و نقاط ضعف نیز مشاهده شد.

 

خلیلیان گفت: تصمیمات خوبی گرفته و قرار شده که در ابعاد مختلف اولویت با بازسازی مناطق مسکونی و همچنین خانه‌های تخریب شده باشد که بر این مبنا تقسیم کار انجام شده تا ۹۸۰ واحد مسکونی هرچه سریع‌تر ساخته شوند.

 

استاندار خوزستان تصریح کرد: مطابق برنامه‌ریزی و برآورد صورت گرفته قرار است که بازسازی یک هزار و ۹۵۰ واحد مسکونی انجام شود؛ همچنین کار بازسازی یک هزار و ۹۵۰ واحد سریع‌تر انجام و مردم در خانه‌های خودشان مستقر خواهند شد و برای ۹۸۰ واحد دیگر نیز کار ارزیابی‌ها انجام و قرار است که سیمان مورد نیاز کامل تأمین و سریع‌تر اعزام و حمل به منطقه شود.

 

خلیلیان گفت: طرح‌های تیپ خانه‌هایی که باید ساخته شوند هم برای خانه‌های ثابت، موقت و همچنین آغل‌های دام تهیه شده که طبق آن دستگاه‌های متولی کار را انجام می‌دهند.

 

وی تصریح کرد: در خصوص اسکان موقت و همچنین آغل‌های دام ظرف یک ماه این کار به اتمام خواهد رسید و در خصوص وظایف بنیاد مسکن و اسکان دائم قرار شده که ظرف ۶ ماه کارها به اتمام رسانده شود.

 

استاندار خوزستان همچنین در خصوص نیازهای درمانی مردم منطقه گفت: بحث ساخت بیمارستانی در اندیکا مطرح شده که جلسه آن با حضور معاون اول در هفته آینده نهایی خواهد شد تا ما بتونیم یک بیمارستان را در اندیکا داشته باشیم.