به گزارش خبرنگار خوزپرس از اندیمشک، ذبیح‌الله خدائیان بعد از ظهر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید برای مبارزه با زمین‌خواری نسبت به مردم اطلاع‌رسانی و حدود اراضی ملی به آنها اطلاع داده شود.

وی افزود: همچنین باید به مردم اعلام شود که این منطقه از اراضی ملی است و از خرید و فروش آنها به‌عنوان قولنامه عادی خودداری کنید؛ بنابراین اراضی ملی باید مشخص شوند تا مردم بدانند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: زمین‌خواری یکی از محورهای اصلی دستگاه قضائی در هر شهرستان است که قبل از صورت رخ دادن این موضوع، دستگاه قضائی باید از آن پیشگیری کند.

خدائیان گفت: باید همه دستگاه‌ها برای مقابله با زمین‌خواری پای کار باشند و اجازه ندهیم که تضییع بیت‌المال انجام شود و همه مسئول هستیم و باید مردم را آگاه کنیم که اراضی ملی قابل‌تغییر کاربری و مسکونی نیست.

وی با بیان اینکه باید از همان ابتدا جلوی مسئله زمین‌خواری را گرفته و مانع از تضییع بیت‌المال شده است، تصریح کرد: بحث پیشگیری یک موضوع عمومی است که همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا کسی نیاید زمین دولت و منابع ملی را تصرف کند یا تغییر کاربری غیرمجاز داشته باشد.

خدائیان با انتقاد از اینکه بعضی مواقع در یک منطقه صدها خانه ساخته با کاربری غیرمسکونی خلاف قانون ساخته می‌شود، گفت: اگر مسئولان جلوی آن را نگیرند آنگاه دستگاه قضائی وارد خواهد شد و قاطعانه قانون را اجرا می‌کند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اگر کسی در حوزه زمین‌خواری ترک فعل کرده باید به سراغ مسئول رفت و برابر قانون رسیدگی شود.