سرپرست شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان از تزریق بیش از یکصد هزار دُز واکسن در شهرستان مسجدسلیمان خبر داد. ولی الله شرفی در گفتگو با خوزپرس گفت: با دریافت محموله‌های جدید واکسن، تا اول آبان بیش از یکصد هزار دوز واکسن کرونا به گروه‌های هدف تزریق شده است. وی مجموع دقیق تعداد واکسن‌های تزریق شده در شهرستان مسجدسلیمان را یکصد هزار و ۶۰۱ دز اعلام و اضافه کرد: تعداد ۶۴هزار و ۹۷ نفر از شهروندان دز اول و ۳۶ هزار و ۴۷۶ نفر نیز هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. وی همچنین تزریق واکسن در گروه سنی ۱۲ الی ۱۹ سال را از مجموع ۱۴۳۳۱ نفر حدود ۹ هزار نفر اعلام و ابراز امیدواری کرد افرادی که تاکنون به هر دلیلی موفق به دریافت واکسن نشده اند به مراکز اعلام شده مراجعه و واکسن خود را دریافت نمایند.

شرفی اعلام کرد همکاران ما در مرکز تجمیعی تزریق واکسن واقع در منطقه پنج بنگله در تمام روزهای هفته حتی روزهای تعطیل از ساعت ۸ صبح الی ۲۰ بعدازطهر پذیرای همشهریان عزیز خواهند بود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود درباره بخشنامه اخیر که در خصوص منع ورود کارکنانی به محل کار که واکسن نزده‌اند، افزود: این بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی کشور در راستای مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کروناست. بر اساس ابلاغ سازمان اداری و استخدامی کشور از اول آبان‌ماه کارمندانی که بدون عذر موجه، حداقل دز اول واکسن را دریافت نکرده باشند، اجازه حضور در محل کار را ندارند و مدیران ادارات موظف به بررسی وضعیت واکسیناسیون کارمندان اداره تحت امر خود هستند.

همچنین همه دستگاه‌های اجرایی موظف به پیگیری واکسیناسیون کارکنان خود و خانواده‌هایشان شده‌اند و این بخشنامه به دستگاه‌های اجرایی نیز ابلاغ شده است. وی ادامه داد: امکان دریافت کارت الکترونیکی واکسیناسیون برای همه کارکنان دستگاه‌های اجرایی فراهم شده است و آن دسته از کارمندانی که با نظر پزشک معالج نباید واکسن بزنند، از این بخشنامه مستثنی هستند و عذر آن ها موجه و ورودشان بلامانع خواهد بود.

دکتر شرفی واکسیناسیون عمومی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بهترین راه مقابله با همه گیری کووید ۱۹ دانست و گفت: افراد واکسینه شده هم باید پروتکل های بهداشتی اعم از رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده مداوم و صحیح از ماسک، شست و شوی دست ها، پرهیز از حضور در تجمعات و مراسمات و … را رعایت کنند.