به گزارش خوزپرس به نقل از خبرگزاری مهر در اهواز، سردار سید محمد صالحی صبح امروز در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به میزبانی نیروی انتظامی خوزستان در محل این فرماندهی به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: این هفته فرصت مغتنمی است برای ارائه قابلیت‌های ناجا به مردم و جلب مشارکت‌های عمومی در برقراری نظم و امنیت و تجلیل از مجاهدانی است که امنیت، آرامش و اقتدار ایران اسلامی مرهون تلاش‌ها و ایثارگری‌های بی‌وقفه در شبانه‌روزی آنان است.

وی افزود: در سالهای اخیر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران چشم انداز سالانه خود را در قالب چند مفهوم ترکیبی و متناسب با شرایط روز انتخاب و به عنوان یک محور و مسیر روشن در قالب شعار سال برای خدمت‌رسانی به آحاد جامعه معرفی می‌کند.

سردار صالحی بیان کرد: در سال جاری نیز شعار «پلیس هوشمند – امنیت پایدار» سرلوحه و در دستور کار ناجا گرفته است. برای رسیدن به پلیس در تراز انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب به مولفه‌هایی نیاز داریم که یکی از آنها هوشمندسازی است. هوشمندسازی، تأمین امنیت و تحکیم و اجرای قانون عدالت از مهمترین مؤلفه‌های ثبات و سلامت نظام اجتماعی و سیاسی است.

فرمانده انتظامی استان خوزستان بیان کرد: پلیس هوشمند در ارتقای رضایتمندی شهروندان بسیار تأثیرگذار است؛ همانگونه که فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تأثیر هوشمندسازی بر پلیس‌های تخصصی می‌فرماید در مجموعه عظیم نیروی انتظامی با وجود مأموریت‌های بسیار می‌طلبد که در ارائه خدمات به مردم تحول ایجاد کرده و خدمت رسانی را با سرعت و دقت بیشتر و بهره‌برداری از فناوری‌های روز ارائه داد.

سردار صالحی گفت: برای هوشمندسازی باید مولفه‌هایی را در نظر بگیریم. در کنار هوشمندسازی، چابک‌سازی و مقتدرسازی نیز از راهبردهای اصلی پلیس است. از این رو آموزش همکاران یکی از راه‌های رسیدن به هوشمند سازی به شمار می‌رود. امسال هم جامعه ما درگیر مشکلات ناشی از ویروس منحوس کرونا بود و در عین حال کارکنان فرماندهی نظامی خوزستان تمامی ظرفیت درمانی و بیمارستانی خود را برای ارائه خدمت به مردم و متولیان امر قرار داده و در زمینه فاصله‌گذاری اجتماعی، کنترل ترددها و سفرها و مقابله قاطع با سوداگران و محتکران اقلام بهداشتی و درمانی و فاصله‌گذاری اجتماعی همکاری داشته‌اند.

وی با اشاره به مشکلات و بی نظمی‌هایی که در طی ماه‌های اخیر در استان خوزستان رخ داد، بیان کرد: با برخورد قاطعانه با هنجارشکنان تلاش کردیم تا رضایت‌مندی و احساس امنیت در جامعه افزایش پیدا کند تا ناامن کنندگان محیط زندگی و کسب و کار مردم، پیام اقتدار و قاطعیت نظام را به درستی دریافت کنند.

فرمانده انتظامی خوزستان اظهار کرد: در نیمه اول سال جاری در حوزه برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ با اجرای طرح‌های مختلف برای کنترل محورهای مواصلاتی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در خوزستان با همت و تلاش همه همکاران کشور، کشفیات مواد مخدر در نیم سال اول امسال در مقایسه با سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته و در زمینه برخورد با دارندگان سلاح و قاچاقچیان سلاح و مهمات امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۲۴ درصد افزایش کشفیات داشتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت هفته نیروی انتظامی در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح خوزستان به میزبانی نیروی انتظامی استان در محل این فرماندهی برگزار شد.

نماینده آجا در جنوب غرب، سردار صالحی فرمانده نیروی انتظامی خوزستان، سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان، استاندار خوزستان، حجت الاسلام مرادی مدیرکل دادگستری خوزستان، عالمی نیسی فرماندار اهواز، مسئولان عقیدتی نیروهای مسلح خوزستان و دیگر مسئولان استانی در این مراسم حضور داشتند.

منبع: مهر