به گزارش خوزپرس،در آخرین فهرست اعلام شده از سوی آژانس جهانی ضد دوپینگ نام دو کشتی‌گیر عنوان دار کشورمان به چشم می‌خورد که بر این اساس محمدحسین محمدیان، دارنده مدال برنز ۲۰۱۴ جهان بدلیل استفاده از خوماده ممنوعه Methasterone metabolite به مدت چهار سال از حضور در مسابقات محروم شد. نمونه‌گیری از این کشتی‌گیر خارج از رقابت‌ها صورت گرفته بود و تا اول اکنبر سال ۲۰۱۹ حق حضور در مسابقات رسمی را نخواهد داشت.
از طرفی دوپینگ طالب نعمت‌پور که در جریان رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی تهران مثبت اعلام شده بود و آن زمان به ۲ سال محرومیت محکوم شده بود، با توجه به سابقه قبلی این کشتی‌گیر و عدم توجه اتحادیه جهانی به این موضوع، محرومیت این کشتی‌گیر به مادام‌العمر تغییر پیدا کرد.
رضایی: محمدیان خارج از اردو بود
سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: محمد حسین محمدیان به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ به مدت چهار سال از حضور در میادین کشتی محروم شد.
علی رضا رضایی با بیان این مطلب افزود: محمدیان زمانی که به عنوان نفر ذخیره برای رقابت های جهانی انتخاب شد از اردو خارج شده ، و پس از آن برای ادامه درمان شکستگی استخوان مچ پای خود که حدود هشت ماه پیش اتفاق افتاده بود ، به پزشک مربوطه خود در شهریتان مراجعه می کند.
وی ادامه داد: متاسفانه پزشک ذیربط بدون آگاهی اقدام به تجویز دارویی جهت ترمیم بافت استخوانی محمدیان می نماید که حاوی مواد ممنوعه بوده است. محمدیان نیز که خارج از اردو بوده، بدون مشورت پزشکان تیم ملی و از روی ناآگاهی این دارو را مصرف می نماید و چون گمان نمی کرده مسئله ای وجود دارد به کمیته پزشکی فدراسیون نیز اطلاعی نمی دهد.
رضایی تصریح کرد: محمدیان نه در اردو و و نه در تمرینات حضور داشته و نه قصد حضور در مسابقات را داشته است. در واقع به این ترتیب اصلا نیازی به استفاده از هیچ گونه داروی مکمل را نداشته است.
 وی خاطرنشان کرد: محمدیان در این حین در حالی که به دلیل خروج از اردو، خارج از پوشش تست سلامت نیزبوده ، با توجه به حضور سرزده ماموران “وادا”، در تست دوپینگ حضور می یابد و چون هیچ اطلاعی از ممنوعیت داروی مورد استفاده خود نداشته ، در فرم ذیربط استفاده از دارو مذکور را جهت ترمیم شکستکی استخوان خود قید نمیکند. و متاسفانه به دلیل استفاده از داروی ترمیمی استخوان ، چهار سال از حضور در میادین کشتی محروم می شود.
رضایی افزود: چون اطمینان داشتیم این موضوع از سر ناآگاهی بوده است به موضوع اعتراض کردیم ولی به دلیل اینکه محمدیان در برگه ای که هنگام انجام تست پر می نمایند ، نامی از دارو نیاورده است ، متاسفانه اعتراض ما به سرانجام نرسید و این رای قطعی شد.
وی در پایان گفت: فدراسیون کشتی با انجام تست سلامت در پی پاک کردن فضای کشتی از چنین اسیب هایی است. سال ٢٠١۵ در چندین سال گذشته تنها سالی بوده که در مسابقات جهانی ها، اسیایی ها و جام جهانی ها ، بدلیل کارکرد تست سلامت در هیچ رده سنی ،هیچ گونه تست مثبتی در خصوص کشتی گیران شرکت کننده نداشته ایم. اما متاسفانه برخی اقدام های نااگانه خارج از اردو و ضوابط اردویی این اتفاقات تلخ را رقم می زند.