به گزارش خوزپرس، علی ربیعی در حاشیه اولین همایش ملی رشد و تکامل همه جانبه کودک جهشی به سوی عدالت اجتماعی که صبح یکشنبه برگزار شد، افزود: دوران کودکی یکی از مهمترین مراحل از رشد تکامل کودکان محسوب می شود بطوریکه سرمایه گذاری در این خصوص می تواند باعث توانمندسازی کودکان در آینده شود.

وی از تغییر نام شورای ساماندهی کودکان کار به شورای حمایت اجتماعی از کودکان خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت رشد و تکامل کودکان به همین دلیل در شورای عالی رفاه تصمیم گرفتیم تا نام شورای ساماندهی کودکان کار و خیابان را به شورای حمایت های اجتماعی از آنها تغییر دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین به حمایت غذایی از آنها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه برخی از کودکان در مناطق حاشیه ای و مرزی و همچنین روستاهای محروم دچار مشکل سوءتغذیه هستند به همین دلیل یکی از برنامه های ما رفع سوءتغذیه این کودکان است و از سوی دیگر کودکانان مهدهای کودک نیز در مناطق مرزی و محروم تمامی استان های کشور و همچنین مناطق حاشیه نشین شهرهای بزرگ از یک وعده غذای گرم برخوردار می شوند.

ربیعی از توزیع شیر در مدارس کشور نیز خبر داد و گفت: بدین منظور ۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

وی در مورد مشکلات فضای شهری نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه فضای شهری و آپارتمانی امروز آمادگی لازم را برای تحرک و ورزش کودک ندارد و همچنین گران بودن هزینه استفاده از ورزشگاه برای خانواده های نیازمند بدین منظور ۲۸۰ ورزشگاه در سراسر کشور خدمات ورزشی ارزان قیمت در اختیار خانواده ها قرار می دهند که برای اجرای این تفاهم نامه با سازمان بهزیستی به امضا رسیده است.

ربیعی با تاکید بر اینکه اجرایی شدن برنامه های رشد و تکامل کودکان نیاز به همکاری دستگاه های مختلف دارد گفت: سند همکاری بین بخشی برای رشد و تکامل کودک نیازمند همکاری وزارت بهداشت، آموزش و پرورش، شهرداری و دادگستری است که به زودی با اجرای این سند شاهد تکامل و رشد کودکان خواهیم بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شناسایی سه هزار کودک کار و خیابان خبر داد و اظهار داشت: بررسی های انجام شده نشان می دهد که تعداد کودکان کار و خیابان به نسبت گذشته کمتر شده است.

به گفته وی، سه دسته از کودکان خیابانی وجود دارند که دسته اول این کودکان دارای خانواده هستند و نمی توانیم آنها را نگهداری کنیم و گروه دوم از استان ها و کشورهای دیگر مهاجرت کردند و گروه سوم نیز کودکان خیابانی هستند که خانواده ندارند و مورد سوءاستفاده قرار می گیرند که هدف اصلی ما نیز رسیدگی و نگهداری از این کودکان است.

ربیعی از تشکیل بانک اطلاعاتی کودکان کار و خیابان خبر داد و افزود: این بانک در دادگستری تشکیل شده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین از کاهش کودکان بازمانده از تحصیل خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۷۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل وجود داشت که امسال تعداد این کودکان ۱۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده است و در حال برنامه ریزی و صحبت برای ۷۵ هزار کودک بازمانده دیگر و بازگشت آنها به مدرسه هستیم.