مرید نیازی در گفت‌وگو با خبرنگار خوزپرس اظهار کرد: امسال دانشگاه فرهنگیان همچون سال‌های گذشته به لطف پیگیری های جناب دکتر آقای خنیفر ریاست محترم سازمان مرکزی حدود ۲۵۰۰۰ نفر در رشته شهرهای مختلف پذیرش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه معتقدم که این یک فرصت طلایی برای دانش آموزان شاید دیگر تکرار نشود، افزود: دانشگاه فرهنگیان جزء دانشگاه‌های هست که داوطلب کنکور جهت شرکت در آن باید شرایط ویژه‌ای داشته باشد.

مدیر دانشگاه فرهنگیان اندیمشک گفت: شرایط سنی حداکثر ۲۴ سال اعلام‌ شده است و کسب حداقل نمره علمی کل شش هزار و ۵۰۰ و بالاتر در زیرگروه مربوط به کنکور سراسری پذیرش می‌شوند.

وی با بیان اینکه هیچگونه رابطه استخدامی یا تعهد خدمت در دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی وجود نخواهد داشت، تصریح کرد: داشتن حداکثر ۲۴ سال هنگام ورود به دانشگاه از شرایط مهم برای جذب دانشجو است.

نیازی گفت: البته شرایط عمومی نیز برای جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد که از جمله تابعیت ایرانی، التزام به قانون اساسی، اعتقاد به دین مبین اسلام و عدم سوء پیشینه را شامل می‌شود.

بومی گزینی از اولویت‌های دانشگاه فرهنگیان است

وی با توجه به سیاست بومی گزینی در دانشگاه فرهنگیان افزود: آشنایی با رشته محل‌های این دانشگاه می تواند کمک شایانی به دانش‌آموزان در انتخاب رشته مورد علاقه شان داشته باشد.

نیازی گفت: با توجه به افزایش چشمگیر پذیرش دانشجویان و عدم ظرفیت در مراکز و باتدبیر مدیریت محترم مراکز دختران در شهرهای آبادان، بهبهان و شوشتر و دو مرکز پسران در سوسنگرد و ایذه راه‌اندازی شد.

مدیر دانشگاه فرهنگیان اندیمشک عنوان کرد: ظرفیت کلی پذیرش در استان یک هزار و ۵۰۰ نفر در رشته‌های مختلف خواهد بود که شامل ۸۰۰ پسر و ۷۰۰ دختر می‌شوند.

وی گفت: شهرستان اندیمشک و مردمان خونگرم و میهمان نوازش پذیرای ۱۰۰ نفر دانشجوی جدید از مناطق دیگر استان خواهند بود که در دو رشته آموزش ابتدایی و مشاوره به ادامه تحصیل خواهند پرداخت.البته احتمال افزایش این تعداد دانشجو بسیار زیاد است.

نیازی تصریح کرد: در دانشگاه‌های استان خوزستان رشته‌های آموزش ابتدایی، آموزش الهیات، تربیت بدنی، آموزش علوم اجتماعی، آموزش تاریخ، آموزش جغرافیا، آموزش زبان عربی، آموزش ادبیات فارسی، آموزش ریاضی، آموزش دانش آموزان با نیازهای خاص، مشاوره و راهنمایی است.

وی مهمترین مزیت آن را داشتن شغلی پایدار دانست و افزود: از منظر اقتصادی یعنی استخدام رسمی بعد از مدت زمان تحصیل، دریافت حقوق در تمام دوره دانشجویی، استفاده از تمامی امکانات زندگی شبانه روزی و نیز محیط این دانشگاه که بدون شک از سالم ترین محیط‌های دانشگاهی کشور بوده از مزیت‌های دانشگاه فرهنگیان است.

به گزارش خوزپرس، در دانشگاه فرهنگیان، علاوه بر برگزاری دوره های کارشناسی پیوسته، برای افرادی که لیسانس و بالاتر در درشته های مورد نیاز آموزش و پرورش دارند می توانند از طریق آزمون استخدامی در قالب مهارت آموز وارد دانشگاه فرهنگیان شده و بعد از گذراندن ۲ پودمانهای آموزشی و فرهنگی به استخدام رسمی اموزش و پرورش در آیند.
در این زمینه دانشگاه فرهنگیان اندیمشک حدود ۶۰۰ نفر در رشته های دبیری ادبیات فارسی، مربی امورتربیتی، دبیری اموزش فلسفه، دبیری اقتصاد مشعول به تحصیل دارد.