به گزارش خوزپرس ، علی کرمی اظهار کرد : بیش از ۶۸۰۰ هکتار باغ مرکبات این شهرستان شامل انواع پرتقال، لمون، نارنج، گریپ فروت، نارنگی و لیمو شیرین در این شهرستان وجود دارد که بر اثر تنش گرمایی کم سابقه تابستان جاری دچار خسارت ۳۰ تا ۴۰ درصدی شده اند و علاوه بر گرمای شدید و کم سابقه، مشکل کم آبی در فصل جاری نیز بر دامنه این خسارات افزوده است.

 

وی به باغداران توصیه کرد برای ترمیم و جبران خسارات وارده به شاخ و برگ درختان، تغذیه کافی، استفاده از کودهای مغذی، پتاسه و آلی را مد نظر داشته باشند.

 

این کارشناس جهاد کشاورزی استفاده از ارقام مقاوم، روش میانه کاری و استفاده از آبیاری تحت فشار را از دیگر راه های مقابله با آفتاب سوختگی درختان مرکبات اعلام کرد.

 

معاون اداره جهاد کشاورزی دزفول از مراکز تحقیقات کشاورزی، صندوق بیمه محصولات و کمیته بحران استانداری خواست با ورود به موضوع خسارت باغ های مرکبات، ضمن برآورد دقیق خسارات وارده برای جبران آن و کمک به باغداران اقدام کنند.

 

تعدادی از باغداران شهرستان دزفول نیز از مسئولان مربوطه خواستند موضوع آفتاب سوختگی شدید و کم سابقه باغ های مرکبات را در ردیف حوادث غیر مترقبه قرار داده و در شرایط سخت اقتصادی به کمک این قشر زحمتکش بشتابند.