به گزارش خوزپرس از اهواز ، قاسم ساعدی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به کم کاری دولت در حوزه آب و برق و فاضلاب در استان خوزستان و اعتراضات مردم این استان‌ با این موضوع اظهار داشت: خوزستان مشکلات بسیار متعددی دارد، محرومیت خوزستان در همه بخش‌ها وجود داشته و این محرومیت بر هیچکس پوشیده نیست؛ موضوع بی‌آبی، خاموشی‌های بلندمدت برق، گردوخاک و غبار و گرمای 60 درجه، بیکاری فراوان در خوزستان در حالی است که این خوزستان قلب تپنده انرژی ایران و موتور محرک اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: اهالی خوزستان مرزنشین بوده و همواره وفادار به انقلاب و ولایت هستند که در طول هشت سال دفاع مقدس بخشی از این ارادت را به کشور نشان داده‌اند. این در حالی است که مردم نجیب این استان مطالبات به حقی داشته و سعی کرده‌اند در چارچوب قانون مطالبات خود را پیگیری کنند اما زیاده‌طلب هم نیستند. ولی متأسفانه در طول سالیان گذشته مورد بی‌مهری‌های زیادی قرار گرفته‌‌اند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: آقای جهانگیری معاون رئیس جمهور اخیراً به خوزستان سفر کرده و با عشایر و بزرگان دیدار داشته و در شورای اداری این استان شرکت کرد و به صراحت اعتراف کرد که توسعه در خوزستان صورت نگرفته است؛ اما این سؤال وجود دارد که چرا پس از هشت سال دولت روحانی تازه به فکر محرومیت و عدم توسعه خوزستان افتاده است و من و هشت نماینده خوزستان در مجلس به او اعلام کردیم که بعد از گذشت هشت سال و 10 روز باقیمانده به پایان عمر دولت شما تازه به فکر خوزستان افتاده‌اید؟

ساعدی بیان داشت: دولت حسن روحانی اگر معتقد به لزوم رفع محرومیت از استان خوزستان است بایستی 2 تا 3 سال قبل به وظایف قانونی خود در قبال این استان عمل می‌‌کرد و با آنکه روحانی و جهانگیری بارها شعارهای پرطمطراقی را سر داده‌اند اما هیچکدام از آنها عملیاتی نشده است.

وی با انتقاد از عدم پرداخت خسارات سیل‌زدگان خوزستان از سال 98 تاکنون عنوان کرد:‌ دولت وظایف خود را در قبال خوزستان عمل نکرده است این در حالی است که ما در موضوع جبران خسارات سیل سال‌های اخیر شاهد کمک‌های فراوان ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و گروه‌های جهادی بودیم و اگر بسیج و سپاه نبود احتمالً‌ بروز فاجعه انسانی در خوزستان در اثر آسیب‌های مختلف سیل بودیم.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد نقش دولت حسن روحانی در خوزستان فقط مصادره کردن خدمات ستاد فرمان امام، بنیاد مستضعفان، بسیج و سپاه بوده است و این موضوع را مردم به خوبی می‌فهمند وگرنه دولت فقط چند مصوبه روی کاغذ آورد اما کار اجرایی و عملیاتی برای رفع مشکلات مردم نداشت.

ساعدی تصریح کرد:‌ بعد از ابراز لطف مقام معظم رهبری به خوزستانی‌ها مردم این استان به خیابان آمده و به فرامین مقام معظم رهبری لبیک گفتند و عملاً بعد از این موضوع آرامش در این استان حکم‌فرما شد.

وی تأکید کرد: دولت جهادی و انقلابی آیت‌الله رئیسی قطعاً درد و مشکلات خوزستان را رفع خواهد کرد و امیدواریم که محرومیت‌ها و اجحافی که در طول سال‌های اخیر به این استان شده است هرچه سریع‌تر رفع شده و تلاش شود عدالت اجتماعی متناسب با ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها و میزان محرومیت‌ها  اجرا شود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تخصیص اعتبارات ارزی و ریالی از صندوق توسعه ملی به نام استان خوزستان برای رفع مشکلات متعدد آن، گفت: با آنکه بیش از 100 میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی برای رفع مشکل آب و فاضلاب اهواز در نظر گرفته شده بود اما هیچکدام از این کارها اجرایی نشده و به مرحله بهره‌برداری نرسیده است. این در حالی است که مقام معظم رهبری به صراحت فرمودند که اگر به توصیه‌های مختلف درباره رفع مشکلات این استان عمل شده بود شاهد تلمبار مشکلات و اعتراض مردم در این باره نبودیم.

ساعدی عنوان کرد: دو تحقیق و تفحص درباره منابع آب کشور و به ویژه منطقه خوزستان و تحقیق و تفحص از مصوبات و اعتبارات مختلف از صندوق توسعه ملی و صندوق ذخیره ارزی برای رفع مشکلات آب و فاضلاب خوزستان را تدوین کرده‌ایم و امیدواریم که در آینده نزدیک این موضوع از طریق کمیسیون انرژی مجلس با استفاده از ظرفیت‌های مختلف قانونی و در راستای نظارت قوه مقننه بر قوه مجریه عملیاتی خواهیم کرد.