به گزارش خوزپرس، “ابوالقاسم سیف‌اللهی” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، با اعلام اینکه تعداد فوت شدگان بر اثر بیماری آنفلوآنزا به ۳۱ نفر رسیده است، گفت: تعداد زیادی مراجعه کننده داشته‌ایم، که بصورت سرپایی و یا با تزریق واکسن مشکل آنها رفع شده است. اما به طور متوسط روزی ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر در شهر کرمان مراجعه کننده داشته‌ایم. در شهرستان‌ها این مراجعه کمتر بوده است (به دلیل اینکه جمعیت آنها کمتر از کرمان است).

وی با اشاره به آنکه آنفلوآنزا بیش از ۳۰ درصد جمعیت شهر کرمان و استان را درگیر خود کرده است، افزود: خوشبختانه از اوج این بیماری عبور کرده‌ایم و با توجه به آمارها در ۲۴ ساعت گذشته فقط سه نفر فوتی داشته‌ایم که این سه نفر به علت بیماری‌های زمینه‌ای فوت کرده‌اند، این بیماری در کرمان در حال فروکش است.

وی با اشاره به تعطیلات چند روز آینده تصریح کرد: با توجه به آمار سفرها در کرمان سفر زیادی رخ نداده است و تقاضا داریم مردم در این چند روز رعایت کرده و از سفرهای غیرضروری جلوگیری کنند، چون مردم کرمان همکاری بسیار خوبی تا به حال داشته‌اند؛ بطوریکه در مجالس عمومی حتی الامکان شرکت نمی‌کنند، پس نگرانی برای شیوع این بیماری وجود ندارد.

سخنگوی ستاد بحران استان کرمان با بیان اقدامات صورت گرفته توسط این ستاد، اظهار کرد: تمام مجموعه استان کرمان از جمله علوم پزشکی، هلال احمر، بخش‌های خصوصی، پزشکان و … فعال بوده‌اند، ضمن آنکه مجموعه متخصصان به‌صورت ویژه کار می کردند، همچنین ارگان‌های دیگر از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مهدکودک‌ها، بهزیستی و … وظایف خود را به خوبی انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: همه مجموعه‌های استان فعال شده‌اند، به خصوص شخص استاندار موضوع را ساعت به ساعت کنترل می‌کند و همه مجموعه‌های استان تمام تلاش خود را در این زمینه انجام داده‌اند که اگر این تلاش‌ها صورت نگرفته بود عمق فاجعه بیش از این بود.

سیف‌اللهی، اطلاع رسانی به‌هنگام و شفافیت با مردم را علت اصلی کنترل این بیماری دانست و عنوان کرد: در استان کرمان با صراحت واقعیت را به مردم اعلام کردیم تا از بروز شایعه جلوگیری کنیم. ما واقعیت را به مردم اعلام کردیم و مردم فهیم کرمان نیز در این راستا با ما همکاری کردند، ضمن آنکه رسانه‌های استان نیز موارد را به موقع اطلاع رسانی و از شدت فاجعه کاستند.

وی اضافه کرد: در گذشته برخی استان‌ها دچار این بیماری شدند و حتی آمار آنها بیشتر از کرمان بوده است ولی همه آمار آنها به شفافیت کرمان اعلام نمی‌شد اما ما در کرمان به موقع نکات لازم را به مردم اطلاع رسانی کردیم و آنها را از ماجرا آگاه کردیم.

سخنگوی ستاد بحران استانداری کرمان در پایان خاطرنشان کرد: از مردم فهیم کرمان تشکر می‌کنم و خواهشمندم در چند روز آینده نیز نکات بهداشتی را رعایت کنند و توصیه‌های بهداشتی که از طرف متخصصان اعلام می‌شود را جدی بگیرند و از حضور در مجامع عمومی تا حد امکان خودداری کنند زیرا بخش عمده مبارزه با این بیماری پیشگیری است و ان‌شاء‌الله با رعایت نکات بهداشتی در چند روز آینده این بیماری در کرمان به پایان می‌رسد.

انتهای پیام